ENIGMA - PAC-MAN RE-INVENTED - TEKNOLOGIFORSTÅELSE OG ENGINEERING

  • MakeyMakey.png

    Eleverne skal opfinde deres egne computerspils-controllere, der gør Pac-Man mere socialt og giver spillet nyt liv.

    Eleverne arbejder med engineering-metoden, når de gør deres egne idéer til virkelighed og skaber prototyper, vi kan teste sammen.

    Prototyperne bygger vi med læringsteknologierne Makey Makey og littleBits, der gør teknologien håndgribelig for eleverne og kan gøre alle elektrisk ledende materialer til controllere – lige fra bananer til blyantstreger.

    BETALINGSTILBUD

    1000kr. Varighed: ca. 3 timer

    Årstid

    Hele året

    Målgruppe

    Mellemtrin

    Fag
    • Natur og teknologi
    • Innovation og entreprenørskab
    • It og medier
    Læringsmål

    NATUR OG TEKNOLOGI
    Forløbet er rettet mod temaet teknologi og ressourcer med fokus på kompetenceområderne undersøgelse, perspektivering og kommunikation. Eleverne bygger og vurderer opfindelser og perspektiverer dem til omverden.

    TEKNOLOGIFORSTÅELSE
    Forløbet er inspireret af formålet for forsøgsfaget Teknologiforståelse om, at eleverne skal kunne deltage konstruktivt og kritisk i udvikling af digitale artefakter og forstå deres betydning. Særligt kompetenceområdet digital design og designprocesser bringes i spil, når eleverne med digitale teknologier designer og konstruerer en computerspils-controllere, der udtrykker en idé. Kompetenceområdet teknologisk handleevne er i spil, når eleverne skal vurdere, vælge og bruge digitale teknologier i autentiske situationer.

    Se mere her
    ENIGMA_(WITH_SLOGAN_DANISH)_Regular_7_14_L_red.png Tilbuddets hjemmeside
    Hvor?

    ENIGMA - Museum for post, tele og kommunikation

    Øster allé 1

    2100 - København Ø

    Telefonnummer

    61661557

    E-mailadresse

    mdd@enigma.dk

    Kontaktperson
    Mads_foto_BW.jpg

    Mads Danker Danielsen
    Læringsdesigner