Skolen i virkeligheden / Norddjurs

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

FORDELSKOMMUNE
Kom ud og lær om metals egenskaber hos Nymark & Fogh Teknik ApS. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi og fysik/kemi vil eleverne undersøge, hvad metal er, hvad metal bruges til, og hvordan man arbejder med metal. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan Nymark & Fogh Teknik ApS bruger metal.
FORDELSKOMMUNE
Tusindvis af tons plastik ender hvert år i havet og nedbrydes langsomt til mikroplastik, som med havstrømme spredes rundt på hele kloden. Med stereoluppen zoomer vi ind på problemet, når vi åbner op for en sild og identificerer mikroplastik i fiskens fordøjelsessystem.
FORDELSKOMMUNE
Lad os klare planlægningen af jeres næste lejrskole. Ønsker I at tage afsted som en del af en lejrskole, eller vil I lave et arrangement med forældrerådet, så kan Zzzzov med hajerne danne rammen om et anderledes og unikt arrangement. Faglighed, oplevelser, socialt samvær og unikke sovefaciliteter er kendetegnet ved dette arrangement.
FORDELSKOMMUNE
Ønsker I at tage afsted som en del af en lejrskole eller vil I lave et arrangement med forældrerådet, så kan Zzzzov med hajerne danne rammen om et anderledes og unikt arrangement. Faglighed, oplevelser, socilalt samvær og unikke sovefaciliteter er kendetegnet ved dette arrangement.
FORDELSKOMMUNE
Tang bliver mere og mere populært, og vi ser det fx i tørret form på supermarkedets hylder. I skolelaboratoriet sætter vi fokus på, hvad tang og tangs indholdsstoffer kan anvendes til, og hvordan vi kommer til at bruge det i fremtiden. Vi skal også smage på tang, når vi sammen laver tangsnack.