Skolen i virkeligheden / Næstved

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

FORDELSKOMMUNE
Dette forløb omhandler alle de små krible krabledyr vi kan fange med net og ketsjer i vores bæk og sø ved Kongskilde Naturcenter. Alle børn har prøvet at fiske med et fiskenet, men nu skal de lærer hvordan man fisker med størst mulig succes. Eleverne skal studere deres fangst nøje og beskrive dyrene i detaljer.  Vi skal også lærer om hvordan smådyrene er genialt tilpasset til netop at leve dér hvor børnene har fanget dem.
FORDELSKOMMUNE
Forløbet Vandet som spisekammer har to ben. Det første omhandler søens fødenet og økosystem og hvordan dette danner eksistensgrundlag for søens store rovdyr. Det andet ben ser på søen som spisekammer for mennesker. Hvordan har vi tidligere benyttet søen som fødekilde og hvordan bruger vi den i dag og under hvilke former
FORDELSKOMMUNE
PARTNERSKAB Eleverne har fået nye navne og nyt tøj. De sidder ved de samme pulte i skolestuen, som børn gjorde for 100 år siden. Der er blækregning og skråskrift på skemaet, når ”Fru Nielsen” underviser.
FORDELSKOMMUNE
ÅBEN SKOLE IDRÆTSPARTNERSKAB – Slagelse Tennisklub tilbyder skoletennis for 1 klasse af gangen, hvor klassen skal møde om omklædt. Der afvikles to lektioner med skoletennis, hvor klubben følger retningslinjerne fra Sundhedsmyndighederne og Dansk Tennis Fobund. Tirsdag og torsdag er at foretrække, men andet vil kunne aftales. Ved skoletennistræning i Slagelse Tennisklub vil der blive sat fokus på det overordnede spil samt spillets regler. Eleverne vil få kendskab til tennissporten grundlæggende metoder og teknikker, og der vil under træningen blive sat et væsentligt fokus på at spille så meget som muligt, og dermed lære imens man spiller.
FORDELSKOMMUNE
ÅBEN SKOLE IDRÆTSPARTNERSKAB – Vægtløftningsklubben AK Atlas tilbyder sjov og alsidig træning for skoleelever inden for områderne styrketræning, cirkeltræning og bevægelighedstræning. Der trænes efter principperne i Aldersrelateret TræningsKoncept.