Bliv ildsjæl

Del din passion og gør en forskel for en masse skolebørn
Hvad betyder det at være ildsjæl?

Hvad er Skolen i Virkeligheden?
Skolen i Virkeligheden er en nonprofit-organisation, som arbejder for at få virkeligheden på skemaet. Med det mener vi, at børn kan lære en masse og få glæde af oplevelser udenfor klasselokalet.
Bliv ildsjæl

Sådan fungerer det

Step 1
Udfyld og send

Længere nede på siden finder du vores ansøgningsformular, som du skal udfylde med dine informationer og indsende til os.

Step 2
The Waiting Game

Så tager vi et kig på det du har indsendt. Godkender vi forløbet, så ringer vi til dig og får en aftale i kalenderen, hvor vi mødes og du bliver briefet grundigt.

Step 3
Klar, parat, ildsjæl

Efter din briefing, er du klar til at aktivere og inspirere en masse skolebørn. Du kommer til at gøre en forskel ved at sætte virkeligheden på skemaet.

"Man kan virkelig lære meget af de unger. De stiller nogle vilde spørgsmål og får dig til at reflektere. Og så er de bare enormt nysgerrige på naturen og glade, og det synes jeg er så fedt at mærke"

Frederik, jæger og ildsjæl

"Jeg ved, hvad skateboarding gør både fysisk, for fællesskabet og psykisk. Derfor synes jeg, det er en kæmpe oplevelse at give det videre og en gave, som børnene kan bruge til rigtig meget"

Mathias, skateboarder og ildsjæl

"Jeg tror og håber, at min historie får dem til at reflektere - også efter vores gåtur er slut"

Jens, tidl. misbruger og ildsjæl

Kan du sige ja
til følgende?

• Har du en interesse, som du har viden om og som du brænder for at formidle videre? Det kan være alt fra en stor interesse i vandværker, til hækling og strik til et hjemmelavet matematikspil.
  • Kan du forklare og fortælle om emnet, så børn kan forstå det?
  • Kan din interesse kobles sammen med et skolefag? F.eks. natur/teknik, håndværk og design, idræt eller historie?
  • Er dit forløb tilgængeligt i tidsrummet kl. 8-16?
  • Har dit forløb kapacitet til minimum 25 elever?
  • Er forløbet prismæssigt tilgængeligt for skolerne/institutionerne?
Kan du sige JA til følgende?

Lad os høre mere om dig

Husk at udfylde dit navn.
Husk at udfylde dine e-mail adresse.
Husk at udfylde dit telefonnummer.
Husk at udfylde dette felt.
Husk at angive aldersgruppen.
Husk at udfylde dette felt.

Tusind tak for dit forslag.

Du hører fra os snarest muligt.
Der skete en fejl. Prøv venligst igen.