Skolen i virkeligheden / Hedensted

Brug virkeligheden. Lær mere

…eller vælg efter

Fag
Målgrupper
Tidspunkter

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

Hvordan bruger Føtex Horsens data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i Matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Kom ud og lær om metals egenskaber hos HiFlux Filtration A/S. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi vil eleverne undersøge hvad metal er, hvad metal bruges til og hvordan man arbejder med metal. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan HiFlux Filtration A/S bruger metal.        
Besøg VELUX der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur og teknologi 4.-6. klasse.  
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan VELUX arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design, bruges udenfor skolen.
Besøg Freja Transport og Logistics A/S i Stilling og lær hvordan transport af varer organiseres. I dette undervisningsforløb til Matematik vil eleverne stifte bekendtskab med forskellige former for godstransport samt høre om lagerstyring og kapacitet blandt andet gennem e-learning spillet Cargo Dynasti. Eleverne træner gennem forløbet procentregning, brøker, decimaltal og rumfang. Derudover opnår eleverne kendskab til økonomi, renter, løn og opsparing.

“Virkeligheden skal ind i skolen, og skolen skal ud i virkeligheden.” Det er den enkle vision, der understøtter fremtidens folkeskole. Folkeskolen skal løbende inddrage virksomheder, foreninger og andre interessenter, så undervisningen bliver mere virkelighedsnær for eleverne. Så lærer de mere.

Som ildsjæl hos Skolen i Virkeligheden tilbyder du dit eget forløb til folkeskolebørn, hvor du deler og formidler noget du brænder for. På den måde hjælper du børnene med at få nye oplevelser på skemaet.

Skolenivirkeligheden.dk arbejder på, at få et så bredt netværk som muligt, med en masse spændende forløb der kan give børn oplevelser de husker resten af livet. Derfor er vi altid på jagt efter nye partnere. Så kan du se dig selv, dit arbejde, forening eller firma som et forløb vi kan udbyde til skoler, så opret dig som et forløb her.