Skolen i virkeligheden / Lemvig

Tidspunkter

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

KUNSTPAKHUSET i Ikast er et udstillingssted med skiftende udstillinger af aktuel dansk og international kunst. Udstillingsbygningen er et tidligere, nu renoveret, banepakhus beliggende ved Ikast Station. Afhængig af den nuværende udstilling er alle klasser/årgange velkomne.
Kom ud og lær om metals egenskaber hos Niebuhr Gears A/S. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi vil eleverne undersøge hvad metal er, hvad metal bruges til og hvordan man arbejder med metal. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan Niebuhr Gears A/S bruger metal.
Kom ud og lær om metals egenskaber hos Give Steel A/S. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi vil eleverne undersøge hvad metal er, hvad metal bruges til og hvordan man arbejder med metal. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan Give Steel A/S bruger metal
Besøg Taasinge Elementer A/S i Hampen der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur og teknologi 4.-6. klasse.
FORDELSKOMMUNE
Hvordan bruger Bilka Tilst data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.