Skolen i virkeligheden / Haderslev

Brug virkeligheden Lær mere

…eller vælg efter

Fag
Målgrupper
Tidspunkter

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

Et oplæg i forbindelse med teknologi eller lignende, til f.eks. Projekt Edison, produktudvikling, produktkrav, idegenerering (Den Kreative Platform), design, teknik, miljøvurdering af et produkt, relevant projekt, valgfag. Teknik: Robotter, programmering, teknisk tegning, Arduino, LEGO Mindstorms.
Besøg billardklubben. Billard kan sætte rammen om sjove aktiviteter, spil og lege til gavn for elever og klassens fællesskab. De lidt idrætssvage elever, der normalt gemmer sig lidt væk, har i billard chancen for at komme på banen. Det er vores erfaring at netop denne gruppe elever glædeligt kaster sig over billardspillet. Samtidig er der masser af matematik i spillet, som eleverne får mulighed for at udforske i opgaver og afprøve på bordene.
Lær om livet i grænselandet! I hjertet af Haderslev finder du den gamle tidslomme Haderslevhus, hvor Hertug Hans engang slog sine folder. Haderslevhus er bygget i 1838 – da Sønderjylland var tysk – og blev frem til 1990’erne ejet af det tyske mindretal. Her er mulighed for at mærke og føle historiens vingesus .
Hvorfor skal vi sortere affald? Hvordan kan forskelligt affald genanvendes? Tag klassen med på Ressourcecenter Haderslev, medbring affald fra husholdningen som vi kan sortere og lær om genanvendelse af forskellige affaldstyper gennem forskellige aktiviteter.