

Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility i Herlev og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility Audi i Gladsaxe og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility Audi i Hørsholm og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility i Hillerød og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility på Amager og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility i København og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Andersen Biler i Frederikssund og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Andersen Biler på Amager og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Andersen Biler i København og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Andersen Biler i Taastrup og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Andersen Biler i Hillerød og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Andersen Biler i Gladsaxe og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Andersen Biler i Rødovre og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Andersen Biler i Herlev og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Andersen Biler i Ballerup og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et lastvogn-og busværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge MAN Truck & Bus i Hvidovre og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af lastvogne og busser og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Kom ud og besøg en virksomhed, der anvender 3D-print som en del af deres daglige produktion.
I dette undervisningsforløb til håndværk & design og matematik skal eleverne stifte bekendtskab med 3D-print, lave deres egne 3D-designs og lære om hvad 3D-print er samt hvad det kan bruges til. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan 3D-print indgår i en virksomheds produktion enten til prototyper eller til færdige produkter.
Kan besøges fra september 2023
Oplev hvordan der arbejdes med farver og lys på et virksomhedsbesøg hos Flügger House i Rødovre. Besøget er en del af undervisningsforløbet til billedkunst og/eller natur/teknologi. I forløbet lærer eleverne bl.a. om klassisk farvelære, hvordan farver påvirkes af lys, spredning af lys i regnbuen og lysbølger.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan Rammelisten Snedkeri arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Kintobe tager kun imod 6., 7. og 8. klasser, da noget af oplægget foregår på engelsk.
Kom ud og besøg Kintobe og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
Besøg Dystan og Rosenberg ApS og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Lauridsen Skilte tager først i mod besøg fra d. 1. august, da trykkriet i øjeblikket gennemgår en større renovation. Trykkeriet kan stadig kontaktes om besøg.
Besøg Lauridsen Skilte og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Kom ud og besøg en virksomhed, der anvender 3D-print som en del af deres daglige produktion.
I dette undervisningsforløb til håndværk & design og matematik skal eleverne stifte bekendtskab med 3D-print, lave deres egne 3D-designs og lære om hvad 3D-print er samt hvad det kan bruges til. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan 3D-print indgår i en virksomheds produktion enten til prototyper eller til færdige produkter.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger Epinion, hvor medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Hvordan bruger Matas i Rønne data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger Deloitte, hvor medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Kom ud og besøg en virksomhed der anvender 3D-print som en del af deres daglige produktion.
I dette undervisningsforløb til håndværk & design og matematik skal eleverne stifte bekendtskab med 3D-print, lave deres egne 3D-designs og lære om hvad 3D-print er samt hvad det kan bruges til. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve hvordan 3D-print indgår i en virksomheds produktion enten til prototyper eller til færdige produkter.
UDSOLGT: Megafon har desværre ikke flere ledige tider før til efteråret.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger analyseinstituttet Megafon, Frederiksberg, hvor en medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med kvantitativ og kvalitativ metode. Eleverne får selv til at afprøve begge metoder.