Skovlunde Spejderne – Friluftsliv (Halv dag)

Forløbet Skovlunde Spejderne – Friluftsliv (Halv dag) kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Spejder er friluftsliv, fællesskab og udfordringer for børn, unge og voksne. Vi vil derfor gerne tilbyde skoler muligheden for at udnytte naturen og lokalområdet til nye måder at lære på. Eleverne lærer at samarbejde, at tænke ideer og løsninger, og lærer selvigangsættelse gennem sjove, anderledes og udfordrende aktiviteter i naturen.

Program:

Programmet for dagen er delt op i en kombination af forskellige aktiviteter, lege og konkurrencer. Der er løbende pauser og spisning som en del af dagens program. Vi tilrettelægger forløbet så aktiviteter og tidsrammen passer ind i jeres skema.

Elevinddragelse er vigtigt og derfor anbefaler vi, at klassen er med til at vælge de aktivitet, de skal lave i løbet af dagen. Aktiviteterne kan findes herunder eller i aktivitetskataloget.

Aktivitetsudvalg:

• Naturvidenskab i børnehøjde
    • Vandflaskeraketter
    • Lava lampe
    • Byg dit eget kompas
    • Tænd ild med batterier, slikpapir og forstørrelsesglas
    • Mål pH-værdi med rødkål
  • Madlavning over bål
    • Spejderpizza
    • Appelsinkager
    • Foliebakkemad
    • Pandekager
    • Snobrød med fyld
    • Koge æg i kartofler
    • Fladbrød med tzatziki, humus og ærtepurre
  • Spejderløb
    • Hans og Grete løb
    • Lagkageløb
    • Fotoløb
  • Raftebyggeri
    • Da Vinci bro
    • Stridsvogne løb
    • A-buk
  • Koder
    • Usynlige og alternative koder
    • Morsekoder
  • Andre aktiviteter
    • Kast med maling
    • Knob og reb
    • Brug af værktøj
    • Båloptænding
    • Førstehjælp

Der vil under hele forløbet være to instruktører til stede, men vi forventer også at de lærere, som følger klassen, deltager aktivt.

Vi glæder os til at se jer!

Juli
August
Biologi
Bioteknologi
Elevernes alsidige udvikling
Fysik
Fysik og kemi
Håndværk og Design
Idræt
Innovation og entreprenørskab
Kemi
Madkundskab
Natur og teknologi
Tilbuddet er gratis for folkeskolerne i Ballerup Kommune. Center for Skoler, Institutioner og Kultur dækker timeløn til instruktører.
4-5 timer
Materialer til forløbet