SkoleKirke Syddjurs: Forløb og besøg til alle trin i Kristendomskundskab og tværfaglige sammenhænge

SkoleKirke Syddjurs har et stort udvalg af projekter, undervisningsmaterialer, oplæg og samarbejdsmuligheder i lokalområdet.

Projekter og undervisningsmaterialer

Hvert år tilbyder SkoleKirke forskellige projekter til alle klassetrin i folke-, fri- og privatskoler.

Kurser og oplæg

Mindst en gang om året afholder SkoleKirke kursus for lærere i Syddjurs kommune. Det kan både omhandle de kommende projekter og mere almene pædagogiske og didaktiske områder.

Vi kommer også gerne ud på skolen til fagteammøder eller lignende og præsenterer årsplanen eller de enkelte forløb.

Om SkoleKirke Syddjurs

SkoleKirke er et samarbejde mellem provstiets menighedsråd og har eksisteret siden 1993. SkoleKirke har eksisteret siden 1993. SkoleKirke ønsker at styrke og udvikle det lokale samarbejde mellem skole og kirke samt styrke og kvalificere undervisningsfaget kristendomskundskab.

Der er ansat skolefagligt personale til at udvikle og udgive undervisningsmaterialer og læringsmidler inden for folkeskolens lovgivningsmæssige rammer. Materialet og tilbudene henvender sig til kristendomskundskab og i nogle sammenhænge også til andre af skolens fag i tværfaglige forløb.

Lærere & Pædagoger
Billedkunst
Håndværk og Design
Kristendomskundskab
Samfundsfag
Som udgangspunkt er alle materialer og projekter gratis for skoler i Syddjurs kommune. I forbindelse med enkelte arrangementer kan der forekomme en beskeden egenbetaling for skolen.
2-10 lektioner

Projekter og arrangementer afholdes på skoler og andre steder.

20352595

skolekirkesyddjurs@gmail.com

Trine Mathiasen Oppfeldt eller Pia Nielsen

SkoleKirke i Syddjurs:
Teolog og projektmedarbejder Trine Mathiasen Oppfeldt.
Lærer og projektmedarbejder Pia Nielsen.

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thomas@skolenivirkeligheden.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Syddjurs Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.