Skolen i virkeligheden / Syddjurs

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

FORDELSKOMMUNE
Få mulighed for at spille kampe mod andre østjyske skoler. Den samlede vinder kåres som Østjysk Mester og vinder rettigheden til at deltage i DM i skolebasket. Tilbuddet er gratis for medlemmer af Dansk Skoleidræt Østjylland
FORDELSKOMMUNE
Vil I have et boost til jeres undervisning i Dans og udtryk? Så kan Dansk Skoleidræt Østjylland tilbyde en danseworkshop fyldt med ekspressive danseaktiviteter, der tilgodeser elevernes danseglæde og har et fagligt fokus. Tilbuddet er gratis for medlemmer af Dansk Skoleidræt Østjylland.
FORDELSKOMMUNE
“Vandværket i Skole” åbner døren til en verden af viden om vand. “Vandværket i skole” er et lokalt udviklingsprojekt, der inviterer lærere og elever til tværfagligt samarbejde og vidensdeling med Syddjurs’ vandværker. Med et omfattende digitalt undervisningsmateriale og invitation til personlig dialog på det lokale vandværk tilbyder Syddjurs Vandråd og Dansk Vand- og Naturcenter at gøre eleverne mere bevidste om drikkevandet og vores brug af det.
FORDELSKOMMUNE
Det at skulle formidle sit kreative arbejde videre til andre, giver oplevelsen og læringen et løft. Derfor lægger vi gerne lokaler til, hvis I har noget, I gerne vil vise andre.
FORDELSKOMMUNE
Vi på Syddjurs Bibliotek udvider de ældste elevers informationssøgnings-kompetencer. Vi fortæller hvad god informationssøgning er, og hvordan man bruger information. Undervejs introducerer vi eleverne for vores hjemmeside og forskellige databaser. Ses vi på biblioteket viser vi også bibliotekets fysiske materialer. Besøget kan med fordel bookes til før en emneuge eller andet projektarbejde. Så kan vi tilpasse besøget til jeres emner.
FORDELSKOMMUNE
Skole-astronauterne i Syddjurs Ungdomsskole er en understøttende indsats, som Syddjurs Ungdomsskole har udviklet og igangsat for at kunne tilbyde en lang vifte af undervisnings-, trivsels- og udviklings forløb til folkeskolerne i Syddjurs Kommune. Skole-astronauterne er nu klar til take-off mod nye læringsforløb.

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thomas@skolenivirkeligheden.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Syddjurs Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.