FILTRÉR FORLØB EFTER
Vælg et eller flere fag
Vælg en eller flere målgrupper
Vælg et eller flere tidspunkter
Vælg
Tidspunkt: December
Pris: Gratis forløb
Afstand: Kun lokale forløb
Afstand: Forløbet foregår på jeres skole
Afstand: Forløbet foregår ikke på jeres skole

SMART

Klik på "SKIFT" og indtast en adresse, så beregner vi afstande til alle forløb ud fra den. Du kan altid klikke på "SKIFT" for at ændre til at vise nyeste forløb først.

Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb sorteret efter:
Din nuværende lokation Nyeste forløb
Lærere & Pædagoger
Nu kan dine elever få en inspirerende og praktisk intro til podcastmediet. De lærer om lydens virkemidler og podcastens evne til at gribe lytteren. Og så skal de prøve selv at producere en podcast med vores mikrofoner, og de får ovenikøbet installeret en gratis 2-måneders-prøvelicens til det danske podcastredigeringsprogram, Hindenburg, på deres egne pc’ere. Så kan arbejdet snildt fortsætte hjemme i klassen.
Mere info og kontakt
  PARTNERSKAB Der er i dag mange myter og meget lidt viden om motorsport: det sviner, det larmer og det lugter. Det er jo ikke rigtig sport, og så er det farligt. ”Hestekræfter – motorsport på skemaet” gør op med disse myter gennem et undervisningsforløb til udskolingen i folkeskolen (7.-10. klassetrin). OBS: 1 forløb pr skole - 2 klasser ad gangen!
Vi kommer ud på jeres skole
  PARTNERSKAB Hvad blev der egentlig af Askepots glassko? Og hvorfor kan den gamle ulv på plejehjemmet ikke få vejret? Anna rejser ud fra den bogreol, hvor hun bor sammen med sin søster, og får job i 10 forskellige eventyr - efter historien, som vi kender den, er slut.
Mere info og kontakt
PARTNERSKAB Forløbet lægger op til at arbejde med 1900-tallets forandringer i menneskesyn og udvikling af et velfærdssamfund. Museet har fokus på en dialogbaseret tilgang og varierer mellem elevsamtaler, små øvelser samt miniforedrag tilpasset den enkelte klasse. Dansk Forsorgshistorisk Museum ligger i Slagelse og formidler åndssvageforsorgens historie i autentiske rammer på det tidligere Andersvængeområde.
Mere info og kontakt
PARTNERSKAB Eleverne har fået nye navne og nyt tøj. De sidder ved de samme pulte i skolestuen, som børn gjorde for 100 år siden. Der er blækregning og skråskrift på skemaet, når ”Fru Nielsen” underviser.
Børnehaver & Dagtilbud
Vi kommer ud på jeres skole
Vikingeborgen Trelleborg besøger din institution med det udendørs forløb; Vintersjov med vikingerne fra Trelleborg. Børnene inddrages aktivt i et rigtigt vikinge vintereventyr. Forløbet er dialogbaseret og kan forregå på daginstitutionen eller på Trelleborg.
Forløbet foregår i København kommune
Musikalitet, historie og sjove aktiviteter kendetegner dette forløb, der er udviklet af Tivoli-Gardens egne undervisere.
Forløbet foregår i København kommune
Det er leg og læring med fokus på de fire regningsarter, omregning og samarbejde, når eleverne skal regne den ud i Tivoli.
Forløbet foregår i København kommune
Eleverne skal på en observerende opdagelse i Haven suge indtryk og stemninger til sig. Derefter får de, gennem en konkret billedkunstnerisk opgave - helt I Tivolis ånd, erfaring med designprocessen.
Mere info og kontakt
Orglets historie kan føres helt tilbage til oldtiden. Det hører imidlertid til en af musikhistoriens uløste gåder, hvornår dette prægtige instrument opnåede status som kirkemusikinstrument. Men det skete formentlig mellem år 900 og 1200.
Forløbet foregår i København kommune
I Nationalmuseets klunkehjem får eleverne et levende indblik i hverdagen i et borgerskabshjem fra slutningen af 1800-tallet.
Vi kommer ud på jeres skole
FortællerAngreb – inddragende historiefortælling i alle klasser Fortællerne overrasker i klassen med fængende historier. Der fortælles for alle skolens klasser på deres niveau. Edutainment – underholdende læring der virker! Hører under Fælles Mål.  200 skoler over hele landet har overgivet sig til FortællerAngreb.
Børnehaver & Dagtilbud
Lærere & Pædagoger
Vi kommer ud på jeres skole
Edu-caching er bevælse og læring, i samspil med dagli undervisning. Edu-caching er udviklet til skoler, som et understøttende værktøj til den daglige undervisning og kravet om 45 minutters bevægelse hver dag.
Vi kommer ud på jeres skole
Tilmeld din  5., 6. eller 7. klasse MADmovers, hvis I vil have bedre spisepauser og gode måltidsvaner. Enestående mulighed for at tilbyde din klasse et veltilrettelagt undervisningsforløb, hvor I får tilsendt alt, hvad I skal bruge. I skoleåret 2018/2019 tilbyder Arla Foods undervisningsmaterialet MADmovers til alle 5. - 7. klasser i hele Danmark.
Mere info og kontakt
KlogePenge er en undervisningspakke til folkeskolen.  Den lærer børn og unge at bruge hovedet, når de bruger penge. Pakken er udviklet af Danske Bank i samarbejde med Forlaget Matematik og en række eksperter inden for børn og læring. Indholdet er ikke-kommercielt og indeholder ingen logoer eller reklamer.
Mere info og kontakt

Ring på 29 34 68 15 eller skriv til mig på Jettb@slagelse.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Slagelse Kommunes skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud til hjemmesiden eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.