![](https://skolenivirkeligheden.dk/wp-content/uploads/2022/07/siv_piger_ipad_horisontal.jpg)
![](https://skolenivirkeligheden.dk/wp-content/uploads/2022/07/siv_piger_ipad_horisontal.jpg)
OBS: SAS tager ikke imod i perioden 1/5 og 30/9 grundet travlhed.
Dette undervisningsforløb til fysik kommer igennem store dele af kinematikken og dynamikken. Som en del af undervisningsforløbet besøger klassen luftfartsselskabet SAS, hvor eleverne får indblik i, hvor grundlæggende og vigtige de fysiske principper er, når man skal lave en flyveplan. Forløbet indeholder øvelser og eksperimenter.
Kom ud på TEC i Gladsaxe, og mød lærlinge og undervisere fra bygningsmaleruddannelsen. I dette undervisningsforløb til matematik og håndværk/design skal eleverne oprette deres eget “malerfirma” og løse en række maleropgaver for en fiktiv kunde. Elevere skal skitsere, designe, bygge og male et værelse ud fra den viden, de får i forløbet. Og så prøver de selv at blande farver under besøget på bygningsmaleruddannelsen. Gennem hele forløbet får eleverne et overordnet indblik i jobbet som maler.
U/NORD er fuld booket næste skoleår.
Kom ud på U/NORD i Hillerød, og mød lærlinge og undervisere fra bygningsmaleruddannelsen. I dette undervisningsforløb til matematik og håndværk/design skal eleverne oprette deres eget “malerfirma” og løse en række maleropgaver for en fiktiv kunde. Elevere skal skitsere, designe, bygge og male et værelse ud fra den viden, de får i forløbet. Og så prøver de selv at blande farver under besøget på bygningsmaleruddannelsen. Gennem hele forløbet får eleverne et overordnet indblik i jobbet som maler.
Kom ud og mød en detailslagter i Dennis’ delikatesse i Rønne. I dette undervisningsforløb til madkundskab skal eleverne sylte, bage og lave kødpålæg, som skal samles til traditionelle stykker smørrebrød. På besøget oplever eleverne, hvordan et professionelt køkken fungerer. De ser, hvordan råvarerne bliver behandlet inden de ender i køledisken eller i delikatesseafdelingens montre og stifter bekendtskab med nogle af de karriereveje, man kan vælge, hvis man brænder for at lave mad.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. I undervisningen arbejder eleverne med elektrolyse og får koblet en samfundsvinkel på ved et besøg i Københavns Lufthavn. Her introduceres de til, hvordan lufthavnen arbejder på at gøre flytransport mindre CO2-belastende. Besøget indeholder et oplæg og en tur “behind the scenes” i lufthavnen for at give eleverne et indblik i lufthavnens daglige arbejde med jet fuel og Sustainable Aviation Fuel (SAF) – fx PtX-brændstoffer.
OBS! BR tager ikke imod besøg i perioden 1. nov.-1. jan. grundet juletravlhed.
Besøg BR Frederiksberg og lær, hvordan butikken arbejder med salg, tilbud og priser. I dette undervisningsforløb til matematik vil eleverne få et indblik i, hvordan man bruger matematik til at drive en butik og sælge varer. Eleverne træner gennem forløbet regning med naturlige tal og matematiske forklaringer.
OBS! BR tager ikke imod besøg i perioden 1. nov.-1. jan. grundet juletravlhed.
Besøg BR Vimmelskaftet og lær, hvordan butikken arbejder med salg, tilbud og priser. I dette undervisningsforløb til matematik vil eleverne få et indblik i, hvordan man bruger matematik til at drive en butik og sælge varer. Eleverne træner gennem forløbet regning med naturlige tal og matematiske forklaringer.
Det Kongelige Teater er fuldt booket i øjeblikket. Kontakt os, hvis du vil høre om mulighederne for at besøge en tekstilvirksomhed.
Kom ud og besøg Det Kongelige Teater og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
Hvordan fungerer en termodynamisk maskine, og hvordan kan vi optimere vores energiforbrug i forbindelse med vores varmeforbrug? Det lærer eleverne om i dette undervisningsforløb, hvor de kan besøge Frederiksberg Forsyning sammen med teknologiselskabet ABB
Hvordan fungerer en termodynamisk maskine, og hvordan kan vi optimere vores energiforbrug i forbindelse med vores varmeforbrug? Det lærer eleverne om i dette undervisningsforløb, hvor de kan besøge Vaillant A/S i Tasstrup.
OBS: Selfmade tager imod besøg efter sommerferien 2024.
Kom ud og besøg Selfmade i København og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
Besøg DSV Solutions A/S og lær, hvordan transport af varer organiseres. I dette undervisningsforløb til matematik vil eleverne stifte bekendtskab med forskellige former for godstransport samt høre om lagerstyring og kapacitet. Eleverne træner gennem forløbet procentregning, brøker, decimaltal og rumfang. Derudover opnår eleverne kendskab til økonomi, renter, løn og opsparing.
Lær om elektriske sensorer og præcision af måleudstyr og besøg virksomheden UXV Technologies i Ishøj, der udvikler hardware –og softwareløsninger til renovations- og mejeribranchen. I dette undervisningsforløb til fysik får eleverne en forståelse for, hvor vigtigt det er for en virksomhed at kunne garantere kunderne tilstrækkelig høj præcision af måleudstyret.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Terminalen i Taastrup og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Terminalen på Roskildevej og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.