Kom ud og mød en detailslagter i Føtex Nyborg. I dette undervisningsforløb til madkundskab skal eleverne sylte, bage og lave kødpålæg, som skal samles til traditionelle stykker smørrebrød. På besøget oplever eleverne, hvordan et professionelt køkken fungerer. De ser, hvordan råvarerne bliver behandlet inden de ender i køledisken eller i delikatesseafdelingens montre og stifter bekendtskab med nogle af de karriereveje, man kan vælge, hvis man brænder for at lave mad.
OBS: Selfmade tager imod besøg efter sommerferien 2024.
Kom ud og besøg Selfmade i Sønderborg og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
OBS: Selfmade tager imod besøg efter sommerferien 2024.
Kom ud og besøg Selfmade i Odense C og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
OBS: Selfmade tager imod besøg efter sommerferien 2024.
Kom ud og besøg Selfmade i Esbjerg og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
OBS: Selfmade tager imod besøg efter sommerferien 2024.
Kom ud og besøg Selfmade i København og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Terminalen i Odense og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Hesehus i Odense, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Vester Kopi i Odense er ikke et trykkeri, men en butik som laver mange forskellige typer af print.
Besøg Vester Kopi i Odense og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Bayern AutoGroup i Odense og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Bayern AutoGroup i Kolding og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Autohuset Vestergaard i Svendborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Autohuset Vestergaard i Odense SV og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Autohuset Vestergaard i Grindsted og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Skifter Lastbil A/S i Padborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Skifter Lastbil A/S i Esbjerg Ø og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Kom ud og mød en detailslagter i Føtex Aabenraa. I dette undervisningsforløb til madkundskab skal eleverne sylte, bage og lave kødpålæg, som skal samles til traditionelle stykker smørrebrød. På besøget oplever eleverne, hvordan et professionelt køkken fungerer. De ser, hvordan råvarerne bliver behandlet inden de ender i køledisken eller i delikatesseafdelingens montre og stifter bekendtskab med nogle af de karriereveje, man kan vælge, hvis man brænder for at lave mad.
Besøg Hottryk Grafisk Kommunikation ApS og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Skifter Lastbil A/S i Aabenraa og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Autohuset Vestergaard i Kolding og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Vejle og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Besøg M.V Tryk ApS og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility i Odense og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility Audi i Fredericia og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et lastvogn-og busværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge MAN Truck & Bus i Padborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af lastvogne og busser og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et lastvogn-og busværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge MAN Truck & Bus i Esbjerg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af lastvogne og busser og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et lastvogn-og busværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge MAN Truck & Bus i Kolding og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af lastvogne og busser og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Besøg Lauersen Grafisk A/S og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Besøg Langenberg Grafisk A/S og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Besøg Deslers Grafisk Hus ApS og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Besøg Reproflex i Vejle og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Besøg Nova-print Danmark A/S og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Besøg Redtz Glas & Facade der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur/teknologi 4.-6. klasse.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker, man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan Farstrup Furniture arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan PA Savværk arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan Davinde Savværk arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan KA Interiør arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet består af undervisning på skolen og et besøg af en maler fra Klitgaard & Co. ApS på skolen. Det giver eleverne et hands-on indtryk af, hvordan det, de lærer i klassen, hver dag bruges i verden omkring dem. Forløbet er udviklet, så det opfylder Fælles Mål i billedkunst, natur/teknologi, samt Uddannelse og job.
Kom ud og besøg GABBA og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
Kom ud og besøg Atelier 2000 Uniforms-skrædderi ApS og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
Oplev hvordan der arbejdes med farver og lys på et virksomhedsbesøg hos Svanninge Malerforretning. Besøget er en del af undervisningsforløbet til billedkunst og/eller natur/teknologi. I forløbet lærer eleverne bl.a. om klassisk farvelære, hvordan farver påvirkes af lys, spredning af lys i regnbuen og lysbølger.
Kom ud og mød en detailslagter og detailbager i Bilka Vejle. I dette undervisningsforløb til madkundskab skal eleverne sylte, bage og lave kødpålæg, som skal samles til traditionelle stykker smørrebrød. På besøget oplever eleverne, hvordan et professionelt køkken fungerer. De ser, hvordan råvarerne bliver behandlet inden de ender i køledisken eller i delikatesseafdelingens montre og stifter bekendtskab med nogle af de karriereveje, man kan vælge, hvis man brænder for at lave mad.