

Klassen arbejder med robotteknologi og automatisering og besøger Danfoss Drives A/S med fokus på, hvordan virksomheden arbejder med automatisering som et bærende element i arbejdsprocesserne. Eleverne analyserer produktionsprocesser og opnår forståelse for både udfordringerne og mulighederne ved automatisering. Forløbet lever op til faglige mål for fysik/kemi i 7. klasse.
Hvordan bruger Flying Tiger of Copenhagen i Vejle data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Flying Tiger of Copenhagen i Varde data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Flying Tiger of Copenhagen i Sønderborg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Flying Tiger of Copenhagen i Kolding data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Flying Tiger of Copenhagen i Haderslev data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Flying Tiger of Copenhagen i Esbjerg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Havnen i Vejle data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Lær dine elever grundlæggende kemi om grundstoffer, syrer/baser og reaktioner og tag klassen med ud på virksomheden City Group Overfladebehandling A/S i Middelfart, så de kan opleve, hvordan det de lærer i fysik/kemi bruges i virkeligheden, og hvilke hensyn der tages for at beskytte miljøet.
Lær dine elever grundlæggende kemi om grundstoffer, syrer/baser og reaktioner og tag klassen med ud på virksomheden Koppers i Nyborg, så de kan opleve, hvordan det de lærer i fysik/kemi bruges i virkeligheden, og hvilke hensyn der tages for at beskytte miljøet.
Lær dine elever grundlæggende kemi om grundstoffer, syrer/baser og reaktioner og tag klassen med ud på virksomheden Teknos A/S i Vamdrup, så de kan opleve, hvordan det de lærer i fysik/kemi bruges i virkeligheden, og hvilke hensyn der tages for at beskytte miljøet.
Lær dine elever grundlæggende kemi om grundstoffer, syrer/baser og reaktioner og tag klassen med ud på virksomheden Sønderborg Fornikling A/S, så de kan opleve, hvordan det de lærer i fysik/kemi bruges i virkeligheden, og hvilke hensyn der tages for at beskytte miljøet.
Lær dine elever grundlæggende kemi om grundstoffer, syrer/baser og reaktioner og tag klassen med ud på virksomheden Allison i Esbjerg, så de kan opleve, hvordan det de lærer i fysik/kemi bruges i virkeligheden, og hvilke hensyn der tages for at beskytte miljøet.
Kom ud og besøg DALOON A/S og oplev, hvordan de bruger stikprøver for at sikre kvaliteten af fødevarer. I dette undervisningsforløb til matematik vil eleverne arbejde med deskriptiv matematik og lære, hvordan man kan beskrive en datamængde i en undersøgelse ved hjælp af statistiske deskriptorer.
Lær dine elever grundlæggende kemi om grundstoffer, syrer/baser og reaktioner og tag klassen med ud på virksomheden Danfoss A/S, så de kan opleve, hvordan det de lærer i fysik/kemi bruges i virkeligheden, og hvilke hensyn der tages for at beskytte miljøet.
Hvordan bruger Bilka Odense data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Aabenraa data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Haderslev data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Få besøg af en el-installatør fra Jes Laugesen Aut. Elinstallatør, der sammen med eleverne vil gennemgå skolens elforbrug. Eleverne vil lære om klimavenlige bygninger, blive klogere på hvordan jeres skole kan blive mere energirigtig og få indblik i, hvordan elinstallationer bidrager til at nedbringe udledningen af CO2. Undervisningsforløbet kan bruges i fysik/kemi, geografi og biologi.
Klassen arbejder med robotteknologi og besøger Abena Produktion A/S med fokus på, hvordan virksomheden arbejder med robotteknologi og automatisering som et bærende element i arbejdsprocesserne. Eleverne analyserer produktionsprocesser og opnår forståelse for både udfordringerne og mulighederne ved automatisering. Forløbet lever op til faglige mål for fysik/kemi i 7. klasse.
Hvordan bruger Føtex Nyborg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Sønderborg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Middelfart data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Kolding City data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Fredericia City data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Bolbro data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Bilka Esbjerg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Bilka Kolding data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Bilka Vejle data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? Igennem dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Bilka Sønderborg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Kolding Syd data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Venusvej Fredericia data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Føtex Esbjerg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.