FILTRÉR FORLØB EFTER
Vælg et eller flere fag
Vælg en eller flere målgrupper
Vælg et eller flere tidspunkter
Vælg
Vælg
Fag: Arbejdskendskab
Fag: Billedkunst
Fag: Biologi
Fag: Bioteknologi
Fag: Dansk
Fag: Elevernes alsidige udvikling
Fag: Engelsk
Fag: Færdselslære
Fag: Fransk
Fag: Fysik
Fag: Fysik og kemi
Fag: Geografi
Fag: Geovidenskab
Fag: Håndværk og Design
Fag: Historie
Fag: Idræt
Fag: Informatik
Fag: Innovation og entreprenørskab
Fag: It og medier
Fag: Kemi
Fag: Kristendomskundskab
Fag: Madkundskab
Fag: Matematik
Fag: Musik
Fag: Natur og teknologi
Fag: Naturgeografi
Fag: Samfundsfag
Fag: Sproglig udvikling
Fag: Sundheds- og Seksualundervisning
Fag: Tysk
Fag: Uddannelse og job
Målgruppe: Børnehaver & Dagtilbud
Målgruppe: Lærere & Pædagoger
Målgruppe: Fagpersoner
Målgruppe: Ungdomsuddannelser
Målgruppe: 0. klasse
Målgruppe: 1. klasse
Målgruppe: 2. klasse
Målgruppe: 3. klasse
Målgruppe: 4. klasse
Målgruppe: 5. klasse
Målgruppe: 6. klasse
Målgruppe: 7. klasse
Målgruppe: 8. klasse
Målgruppe: 9. klasse
Målgruppe: 10. klasse
Målgruppe: A-niveau
Målgruppe: B-niveau
Målgruppe: C-niveau
Tidspunkt: Hele Året
Tidspunkt: Januar
Tidspunkt: Februar
Tidspunkt: Marts
Tidspunkt: April
Tidspunkt: Maj
Tidspunkt: Juni
Tidspunkt: Juli
Tidspunkt: August
Tidspunkt: September
Tidspunkt: Oktober
Tidspunkt: November
Tidspunkt: December
Pris: Gratis forløb
Afstand: Kun lokale forløb
Afstand: Forløbet foregår på jeres skole
Afstand: Forløbet foregår ikke på jeres skole

SMART

Klik på "SKIFT" og indtast en adresse, så beregner vi afstande til alle forløb ud fra den. Du kan altid klikke på "SKIFT" for at ændre til at vise nyeste forløb først.

Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb sorteret efter:
Din nuværende lokation Nyeste forløb
Betaling
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
I dette forløb skal I ligesom Andreas Mogensen på en tur ud i rummet og tilbage.
Mere info og kontakt
Betaling
Ungdomsuddannelser
8. klasse
9. klasse
10. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Vil kunstig intelligens i fremtiden skrive de største hits, blive din nye yndlingslærer eller tage dit arbejde? Det ved vi ikke helt endnu. Men hvad vi ved er, at kunstig intelligens er på hastig fremmarch.
Mere info og kontakt
Betaling
1. klasse
2. klasse
3. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Hvor kommer ideen bag opfindelser fra? Alle opfindelser er begyndt som en idé. I dette forløb undersøger vi, hvordan opfindelser bliver til, og hvor opfinderne får deres inspiration fra.
Mere info og kontakt
Betaling
0. klasse
1. klasse
2. klasse
3. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Kan man få en luftballon til at flyve ved at putte en sky ind i den? Og hvem var den første i verden der fløj? Den ældste flyvemaskine på Danmarks Tekniske Museum er godt 100 år gammel. Men drømmen om at flyve er meget ældre end det.
Mere info og kontakt
Betaling
0. klasse
1. klasse
2. klasse
3. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Kom en tur med Andreas Mogensen ud i rummet og tilbage. Vi lærer om rumraketter, vægtløshed og livet ombord på Den Internationale Rumstation.
Mere info og kontakt
Betaling
7. klasse
8. klasse
9. klasse
10. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Hvordan og hvorfor opfinder vi? Hvad gør en opfindelse til en succes og hvilke begreber bruger man, samt tanker skal man gøre sig når man opfinder? Alt det og mere til skal vi tale om i forløbet.
Mere info og kontakt
Betaling
7. klasse
8. klasse
9. klasse
10. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Hvad er digitale kompetencer? Hvilke digitale fodspor efterlader jeg mig på nettet? Hvordan indgår jeg i digitale fællesskaber på en måde, som skaber trygge rammer for mig selv og andre?
Mere info og kontakt
Betaling
7. klasse
8. klasse
9. klasse
10. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Prøv at forestille jer en verden uden elektricitet, hvor det er mørkt, medmindre du tænder et stearinlys, og hvor der ikke findes køleskabe, computerspil, mobiltelefoner og andre elektriske apparater. Det er næsten ikke til at overskue, vel? Men sådan var det for mindre end 250 år siden. Indtil H.C Ørsted blev født og i 1820 opdagede, at der var en sammenhæng mellem elektricitet og magnetisme.
Mere info og kontakt
Betaling
7. klasse
8. klasse
9. klasse
10. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Vi ser tilbage på blandt andet rumkapløbet under Den Kolde Krig og den eventyrlystne nysgerrighed mennesket havde, når man kiggede op mod den store himmel. Kom med ud i rummet med Newton og Andreas Mogensen.
Mere info og kontakt
Betaling
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Hvordan kom idéen om at flyve? Og hvordan lykkedes man med det? Og hvordan har man skubbet udviklingen fra første flyvning til den første mand på månen på under 70 år?
Mere info og kontakt
Betaling
4. klasse
5. klasse
6. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Hvad er en opfindelse? Og hvordan opfinder man? Vi diskuterer kriterierne for en god opfindelse.
Mere info og kontakt
Betaling
5. klasse
6. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Teknisk Museum
Er du Gamer? Ret sandsynligt! Gaming er nemlig blandt danskernes mest fortrukne fritidsbeskæftigelser. Men hvad vil det sige at være gamer? Det undersøger vi sammen med eleverne i dette forløb.
Mere info og kontakt
Thomas Rasmussen
Kontakt Skolen i Virkeligheden
Thomas Rasmussen

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thomas@skolenivirkeligheden.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Skolenivirkeligheden.dk. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har brug for hjælp til, hvordan du retter i et allerede eksisterende tilbud.

Som ildsjæl hos Skolen i Virkeligheden tilbyder du dit eget forløb til folkeskolebørn, hvor du deler og formidler noget du brænder for. På den måde hjælper du børnene med at få nye oplevelser på skemaet.

Skolenivirkeligheden.dk arbejder på at få et så bredt netværk som muligt, med en masse spændende forløb. Vi er en fælleskommunal portal, der ud over at have egne lokale forløb, deler regionale og landsdækkende forløb. Er I som kommune interesserede i, at få jeres lokale forløb på skolenivirkeligheden.dk, så tag kontakt til os for at høre mere.