

Besøg en MENY Herning og lær, hvordan butikken arbejder med salg, tilbud og priser. I dette undervisningsforløb til matematik vil eleverne få et indblik i, hvordan man bruger matematik til at drive en butik og sælge varer. Eleverne træner gennem forløbet regning med naturlige tal og matematiske forklaringer.
Kom ud og besøg Selfmade i Herning og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Terminalen i Århus og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Vester Kopi i Aarhus er ikke et trykkeri, men en butik som laver mange forskellige typer af print.
Besøg Vester Kopi i Aarhus og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Bayern AutoGroup i Aarhus og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Besøg Etiflex A/S og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Kom ud og lær om metals egenskaber hos Midtjydsk Fornikling & Forchromning A/S i Herning. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi og fysik/kemi vil eleverne undersøge, hvad metal er, hvad metal bruges til, og hvordan man arbejder med metal. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan Midtjydsk Fornikling & Forchromning A/S bruger metal.
Klassen arbejder med robotteknologi og automatisering og besøger Unipak A/S med fokus på, hvordan virksomheden arbejder med automatisering som et bærende element i arbejdsprocesserne. Eleverne analyserer produktionsprocesser og opnår forståelse for både udfordringerne og mulighederne ved automatisering. Forløbet lever op til faglige mål for fysik/kemi.
Besøg Nørhaven A/S og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Autohuset Vestergaard i Horsens og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Skifter Lastbil A/S i Herning og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Hvordan producerer man biogas, og er det en bæredygtig løsning? I dette undervisningsforløb lærer eleverne om biogas og diskuterer biogas som bæredygtig energikilde. Forløbet indeholder et besøg hos Herning Bioenergi A/S i Herning, hvor eleverne kan se og opleve produktionen på tæt hold.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Dilling i Herning, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Volvo Truck Center Danmark A/S i Randers SØ og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Volvo Truck Center Danmark A/S i Brabrand og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Volvo Truck Center Danmark A/S i Viborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Volvo Truck Center Danmark A/S i Holstebro og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Klassen arbejder med robotteknologi og automatisering og besøger AC Hydraulics med fokus på, hvordan virksomheden arbejder med automatisering som et bærende element i arbejdsprocesserne. Eleverne analyserer produktionsprocesser og opnår forståelse for både udfordringerne og mulighederne ved automatisering. Forløbet lever op til faglige mål for fysik/kemi.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Holstebro og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Horsens og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Herning og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Viborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Silkeborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Ringkøbing og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Århus og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Brande og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Randers og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility i Risskov og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility i Silkeborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Dahl Pedersen i Skive og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Dahl Pedersen i Holstebro og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Dahl Pedersen i Viborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et lastvogn-og busværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge MAN Truck & Bus i Tilst og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af lastvogne og busser og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.