Museum Nordsjælland

Forløbet Museum Nordsjælland kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

DANMARKSHISTORIEN ER LIGE UDEN FOR DØREN

Skoletjenesten på Museum Nordsjælland arbejder med lokalområdets kulturhistorie fra oldtid til nutid – sat ind i den store sammenhæng. Målet er at øge elevernes interesse og evner til at se, stille spørgsmål og søge svar. Undervisningen er dialogbaseret, hvor vi tager udgangspunkt i elevernes undren og spørgsmål.  Undervisningen foregår enten i vores spændende udstillinger, på de historiske værksteder eller i lokalområdet.

Skoletjenesten har primært tilbud til grundskolen og kan tilpasse undervisningen, så den passer til klassens ønsker og behov. Vi arbejder for at vække elevernes nysgerrighed – og dermed deres interesse for historien – så de kan reflektere over forskellene mellem eget liv og livet i fortiden, få en øget historiebevidsthed samt indsigt i historiefagets arbejdsmetoder og kilder.

Skoletjenesten har forskellige undervisningstilbud i både Gilleleje, Hillerød og Hørsholm, som det står alle skoler i Nordsjælland frit for at benytte. I kan bl.a. lære om: Fyrhistorie på Nakkehoved Fyr, En skoledag for 100 år siden eller Stenalderjægerne ved Nivå.

Tilmelding
Vi lægger vægt på at aftale undervisningens indhold med klassens lærer. Undervisningsforløb aftales derfor direkte med det valgte undervisningstilbuds underviser. Der står kontaktoplysninger ved de enkelte undervisningstilbud på museets hjemmeside. Samme sted står, hvornår undervisningen finder sted.

Håndværk og Design
Natur og teknologi
Naturgeografi
1-2 timer

Skoletjenesten – Museum Nordsjælland

Der er skoletjenestetilbud i Gribskov, Hillerød og Hørsholm og på flere adresser hvert sted. Man kan se undervisningstilbuddets aktuelle adresse på museets hjemmeside.
3400 Hillerød

40452028

mph@museumns.dk

Mette Palm

Arkæolog, Skoletjenesten
Mette er leder af Skoletjenesten og arbejder desuden som arkæolog på Museum Nordsjælland. Hun er en af de undervisere, som du vil møde i Museum Nordsjællands skoletjeneste.