

Kom ud og besøg Det Kongelige Teater og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til Håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til Matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger Epinion, hvor medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Hvordan bruger Matas i Rønne data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i Matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til Matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger Deloitte, hvor medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Kom ud og besøg en virksomhed der anvender 3D-print som en del af deres daglige produktion.
I dette undervisningsforløb til Håndværk & design og Matematik skal eleverne stifte bekendtskab med 3D-print, lave deres egne 3D-designs og lære om hvad 3D-print er samt hvad det kan bruges til. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve hvordan 3D-print indgår i en virksomheds produktion enten til prototyper eller til færdige produkter.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til Matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger analyseinstituttet Megafon, Frederiksberg, hvor en medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med kvantitativ og kvalitativ metode. Eleverne får selv til at afprøve begge metoder.
Hvordan bruges statistik til at sige noget om samfundet? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til Matematik. Eleverne arbejder med statistiske og sandsynlighedsteoretiske modeller, inden de besøger Dansk Arbejdsgiverforening, hvor medarbejder fortæller om, hvordan de arbejder med indsamling og bearbejdning af data til statistik i deres hverdag.
Gør dine elever klogere på menneskekroppen, og den rejse den er på gennem livet. I forløbet skal klassen besøge Holmegårdsparken Plejehjem for at få en forståelse for aldring og kroppens udvikling samt møde mennesker, der bor og arbejder på et plejehjem.
Kom ud og lær om metals egenskaber hos KH Maskinfabrik ApS. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi vil eleverne undersøge, hvad metal er, hvad metal bruges til, og hvordan man arbejder med metal. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan KH Maskinfabrik ApS bruger metal.
Kom ud og lær om metals egenskaber hos KH Maskinfabrik ApS. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi vil eleverne undersøge, hvad metal er, hvad metal bruges til, og hvordan man arbejder med metal. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan KH Maskinfabrik ApS bruger metal.