TILBAGE

KUCHEZA – Musikkens grundsten

  • Hvor?

    På jeres skole

    Telefonnummer

    28681958

    E-mailadresse

    shagembe@gmail.com

    Kontaktperson
    AJ.2018.lil.jpg

    Anders ”Shagembe” Jørgensen
    Pædagog, Master i børne- & ungdomskultur, 30 års erfaring som historiefortæller, foredragsholder & underviser, med studierejser i Østafrika/Asien, som primær- & skolepædagog i Kbh, senest underviser for Headstart i Vietnam og pt. Musiklærer-vikar i PVB. i DK.

    kucheza.kolage.aabenskole2.jpg

    • 1 dobbeltlektion i musiklokalet – Alle deltager i indlæring af grundlæggende rytmer: puls, grundrytmer (2/4, 3/4 & Claves) og overbygning (dansetromme), vi lære kor/forsang/signalgivning (på tanzanisk/dansk) og grundbevægelser og rammer for improvisationer.
    • 1 dobbeltlektion i musiklokalet – Kort repetition, opbygning af specialisering af roller, forøget sværhedsgrad, HipHops rytmestruktur, struktur for rap & improvisationer.
    • 1 dobbelt lektion i musiklokalet -  Eleverne skaber i grupper deres egne sange/omskrivninger ud fra givne HipHop- & folkloristiske skabeloner og optræder for hinanden.


    UNDERVISER:
    Anders ”Shagembe” Jørgensen - Pædagog, Master i børne- & ungdomskultur, 30 års erfaring som historiefortæller, foredragsholder & underviser, med studierejser i Østafrika/Asien, primær- & skolepædagog i Kbh, senest underviser for Headstart i Vietnam og pt. Musiklærer-vikar i PVB.

    BETALINGSFORLØB

    Fra 2500 kr – Ekstra underviser samt afrikanske trommer kan medbringes mod aftalt honorering

    Årstid
    • Januar
    • Februar
    • Marts
    • Juli
    • August
    • September
    • Oktober
    • November
    • December
    Målgruppe
    • Lærere & Pædagoger
    • 0. klasse
    • 1. klasse
    • 2. klasse
    • 3. klasse
    • 4. klasse
    • 5. klasse
    • 6. klasse
    Fag
    • Dansk
    • Musik
    • Idræt
    • Elevernes alsidige udvikling
    • Sproglig udvikling
    Læringsmål

    • At forstå forskelle i udtryk og funktion på puls, grundrytme og melodirytme • At praktisere en eller flere af disse rytmeformer i et samspil med andre, der spiller anden rytme. • At blive præsenteret for forskellige rytmestrukturer og stilarter som 2/4, 3/4 og claves. • At praktisere dialogisk korsang med forsanger og svar-kor. • Udføre en (lille simpel) serie af dansebevægelser akkompagneret af elevernes eget trommeorkester. • At praktisere samspillet mellem rytmer, sang og bevægelser. • Få kendskab til rammer og regler for improvisation i folkloristisk musik, som det kendes fra Afrika, HipHop & Rap, samt praktisere det i et musisk (praksis-) fællesskab. • I grupper lave egne gendigtninger af folkloristiske tekstsekvenser og Rap-skabeloner, som de fremfører for resten af klassen.

    Se mere her
    legens.verden.logo.lil.m.faq.jpg

    Forløbets hjemmeside

    SE ALLE FORLØB FRA Shagembe