Intro til pixel-animation
Eleverne vil blive introduceret for forskellige eksempler på pixel-animation og få en grundlæggende gennemgang af teorien bag disse.
Derefter vil eleverne blive introduceret til et gratis online-værktøj (www.piskelapp.com) for derefter at lave deres egne simple animationer.
Til slut demonstreres hvordan deres animationer vil kunne bringes ind i deres egne spil – både via online-programmet Scratch, og via det professionelle spilværktøj Unity3D.
Forberedelse:
Eleverne skal gerne have en gmail-konto for at kunne gemme deres projekter på piskelapp.com og arbejde videre derhjemme. Ellers stiller vi et fælles login til rådighed, men det anbefales kraftigt at de bruger deres eget.
Eleverne er meget velkomne til at medbringe deres egne computere, men biblioteket har også et sæt computere og mus til rådighed.
Dette tilbud tilbydes også online – kontakt Mikael og hør nærmere om hvordan.
Tidspunkt
Målgruppe
Fag
Varighed
Læringsmål
At introducere eleverne til digital kunst og animationsteori.

Hvor?
Ballerup Bibliotek - Makerspace
Banegårdspladsen 1
2750 Ballerup
Telefonnummer
E-mailadresse

Kontaktperson
Mikael Brink Frederiksen
Digital Formidler