ENIGMA - ELSSSKER MIN NYE TELEFON - YOUTUBERE OG ONLINE MARKEDSFØRING

  • Hvor?

    ENIGMA - Museum for post, tele og kommunikation

    Øster allé 1

    2100 - København Ø

    Telefonnummer

    61661557

    E-mailadresse

    mdd@enigma.dk

    Kontaktperson
    Mads_foto_BW.jpg

    Mads Danker Danielsen
    Læringsdesigner 

    Ericofon - Elsssker min telefon.jpg

    “Hej alle sammen, i dag skal vi lave en prank og så skal I lige se min helt nye telefon … Ericofonen.”

    Hvordan ville en youtuber have markedsført den første telefon med drejeskive, Ericofonen eller den første slæbbare mobiltelefon på 5,5kg …?

    Eleverne laver deres egne YouTube-videoer og skal tænke som virksomheder, når de vurderer hvilke youtubere, der egner sig bedst til at sælge lige netop deres historiske telefon.

    Den teknologiske udvikling har både forandret børn og unges medieforbrug og den måde virksomheder markedsfører deres produkter. Bloggere og youtubere tjener penge på at markedsføre produkter på deres platforme og det kan ofte være svært at få øje på, hvornår indholdet er kommercielt og hvornår det ikke er.

    BETALINGSFORLØB

    1000 kr. Varighed: ca. 3 timer

    Årstid

    Hele Året

    Målgruppe
    • 7. klasse
    • 8. klasse
    • 9. klasse
    Fag
    • Dansk
    • It og medier
    Læringsmål

    DANSK
    Forløbet er rettet mod det tværgående tema it og medier med fokus på elevpositionerne eleven som kritisk undersøger, analyserende modtager og målrettet producent. Eleverne reflekterer og diskuterer afsender- og modtagerforhold og genrer i den kommunikation de møder online. Eleverne bliver bevidste om, at de er en målgruppe for virksomheder og får redskaber til at forholde sig kritisk til den markedsføring de møder online.

    TEKNOLOGIFORSTÅELSE
    Særligt kompetenceområdet digital myndiggørelse bringes i spil, når eleverne skal vurdere og forholde sig kritisk til digitale artefakters formål og intentionalitet og betydning for egne handlemuligheder og for samfundet. Hvilken betydning har det eksempelvis, når virksomheder kan målrette budskaber på de digitale platforme?

    Se mere her
    ENIGMA_(WITH_SLOGAN_DANISH)_Regular_7_14_L_red.png

    Forløbet hjemmeside