FILTRÉR FORLØB EFTER
Vælg et eller flere fag
Vælg en eller flere målgrupper
Vælg et eller flere tidspunkter
Vælg
Vælg
Fag: Arbejdskendskab
Fag: Billedkunst
Fag: Biologi
Fag: Bioteknologi
Fag: Dansk
Fag: Elevernes alsidige udvikling
Fag: Engelsk
Fag: Færdselslære
Fag: Fransk
Fag: Fysik
Fag: Fysik og kemi
Fag: Geografi
Fag: Geovidenskab
Fag: Håndværk og Design
Fag: Historie
Fag: Idræt
Fag: Informatik
Fag: Innovation og entreprenørskab
Fag: It og medier
Fag: Kemi
Fag: Kristendomskundskab
Fag: Madkundskab
Fag: Matematik
Fag: Musik
Fag: Natur og teknologi
Fag: Naturgeografi
Fag: Samfundsfag
Fag: Sproglig udvikling
Fag: Sundheds- og Seksualundervisning
Fag: Tysk
Fag: Uddannelse og job
Målgruppe: Børnehaver & Dagtilbud
Målgruppe: Lærere & Pædagoger
Målgruppe: Fagpersoner
Målgruppe: Ungdomsuddannelser
Målgruppe: 0. klasse
Målgruppe: 1. klasse
Målgruppe: 2. klasse
Målgruppe: 3. klasse
Målgruppe: 4. klasse
Målgruppe: 5. klasse
Målgruppe: 6. klasse
Målgruppe: 7. klasse
Målgruppe: 8. klasse
Målgruppe: 9. klasse
Målgruppe: 10. klasse
Målgruppe: A-niveau
Målgruppe: B-niveau
Målgruppe: C-niveau
Tidspunkt: Hele Året
Tidspunkt: Januar
Tidspunkt: Februar
Tidspunkt: Marts
Tidspunkt: April
Tidspunkt: Maj
Tidspunkt: Juni
Tidspunkt: Juli
Tidspunkt: August
Tidspunkt: September
Tidspunkt: Oktober
Tidspunkt: November
Tidspunkt: December
Pris: Gratis forløb
Afstand: Kun lokale forløb
Afstand: Forløbet foregår på jeres skole
Afstand: Forløbet foregår ikke på jeres skole

SMART

Klik på "SKIFT" og indtast en adresse, så beregner vi afstande til alle forløb ud fra den. Du kan altid klikke på "SKIFT" for at ændre til at vise nyeste forløb først.

Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb sorteret efter:
Din nuværende lokation Nyeste forløb
Gratis
6. klasse
7. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet er at sætte eleverne i gang med at tænke over menneskets forhold til naturen. Hvordan bruger mennesket naturen, og hvad er egentlig natur. Der vil komme overvejelser om høj og lav biodiversitet, og hvad biodiversiteten betyder for en biotop.
Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
5. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
I forløbet samarbejder eleverne i grupper omkring indsamling af dyr og at få ideer til handlingen i en skrive/tegneproces. De arbejder efterfølgende enkeltvis, når tegneserien skal skrives.
Mere info og kontakt
Gratis
1. klasse
2. klasse
3. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
I dette udeskole-forløb skal eleverne arbejde med indsamling af genstande der knytter sig til naturen. Disse genstande skaber rammen for arbejdet med det danskfaglige.
Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Arbejdet med ”Land art” i billedkunst skal fremme elevernes forståelse af, at kulturen går ind og påvirker naturen - og omvendt.
Mere info og kontakt
Gratis
5. klasse
6. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet er at præsentere en historisk tidsperiode ved at arbejde tværfagligt med emnet ”jagt”. Gennem forløbet vil eleverne tilegne sig viden fra forskellige fag, som gerne skulle give dem en bred forståelse af menneskets brug af og formål med ”jagten” gennem tiden.
Mere info og kontakt
Gratis
9. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Et aktivitetsforløb der inddrager skoven som læringsrum for opsamling på ni års skolegang. Gennem forskellige aktiviteter, skal eleverne styrkes i anvendelsen af nogle af de mange faglige og kropslige kompetencer, de har tilegnet sig gennem deres skoletid. Her er fokus på hvordan, hvad, hvor, hvorfor og hvilket og ikke så meget fokus på et specifikt fagligt resultat.
Mere info og kontakt
Gratis
6. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet er at gøre matematik mere praktisk gennem leg og bevægelse og deraf styrke elevernes matematiske forståelse indenfor emnet decimaler og brøker. At vise hvordan man kan bruge det nære miljø til bevægelse og læring i samme forløb, så der skabes faglige ”huskeknager” hos eleverne.
Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
5. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Forløbet er optakt til egenproduktion af tekster inden for gyser-genren, hvor der er fokus på forforståelsens fortykkelse af stedets, tidens og stemningens betydning for ”gyseroplevelsen”.
Mere info og kontakt
Gratis
2. klasse
3. klasse
4. klasse
5. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Ved at dyste mod dyrene i skoven, bliver eleverne klogere på dyrenes formåen og får samtidig trænet nogle af idrættens grundelementer. Samtalen og opgaverne skulle gerne styrke elevernes kendskab til dyrenes egenskaber og give opmærksomhed på egne kompetencer.
Mere info og kontakt
Gratis
3. klasse
4. klasse
5. klasse
6. klasse
7. klasse
8. klasse
9. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
At arbejde med grammatik i en skriftlig, mundtlig og kropslig sammenhæng gennem inddragelse af uderummet og bevægelse, hvilket giver eleverne mulighed for at sætte billeder på egen oplevet læring og dermed mulighed for at huske læringen bedre. Samtidig vil inddragelse af uderummet ofte skabe motivation hos eleverne i forhold til medtænkning af den oplevede læring i den fagfaglige opgave stillet af underviseren.
Mere info og kontakt
Gratis
5. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Byvandring kan gøre elever opmærksomme på ændringer i deres nærområde og på den måde også give dem en fornemmelse af og forståelse for, hvordan den lokale by har udviklet og ændret sig gennem årene.
Mere info og kontakt
Gratis
1. klasse
2. klasse
3. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet med dette forløb er at give eleverne mulighed for selv at vælge det, de vil tale om, ud fra deres egen oplevelse/forståelse. I begynder engelsk handler det om, at eleven motiveres til at være/blive nysgerrig på, hvad ting og steder hedder, og hvordan disse ord udtales og bruges i en samtale.
Mere info og kontakt
Gratis
2. klasse
3. klasse
Marts
April
Maj
Juni
August
September
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Målet med forløbet er, at eleverne ved læsning af instruktion på en pose med solsikkefrø forstår og bliver i stand til at udføre en korrekt såning af frøet. Herudover skal eleverne kunne overskue den langsigtede proces fra frø, plantning, udplantning og høst og måling af solsikken.
Mere info og kontakt
MORTEN AKSGLÆDE
Kontakt
MORTEN AKSGLÆDE

Ring eller send en mail til Morten Aksglæde, hvis du har kommentarer, spørgsmål eller gode idéer til Allerød Kommunes skolenivirkeligheden.dk side. Det er også ham du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud. Vi glæder os til at høre fra dig.

Som ildsjæl hos Skolen i Virkeligheden tilbyder du dit eget forløb til folkeskolebørn, hvor du deler og formidler noget du brænder for. På den måde hjælper du børnene med at få nye oplevelser på skemaet.

Skolenivirkeligheden.dk arbejder på at få et så bredt netværk som muligt, med en masse spændende forløb. Vi er en fælleskommunal portal, der ud over at have egne lokale forløb, deler regionale og landsdækkende forløb. Er I som kommune interesserede i, at få jeres lokale forløb på skolenivirkeligheden.dk, så tag kontakt til os for at høre mere.