

Hvordan bruger Matas Skagen data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Flying Tiger of Copenhagen i Aalborg City data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Hvordan bruger Flying Tiger of Copenhagen i Hjørring data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Kom ud og lær om metals egenskaber hos Bladt Industries A/S. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi og fysik/kemi vil eleverne undersøge, hvad metal er, hvad metal bruges til, og hvordan man arbejder med metal. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan Bladt Industries arbejder med metal.
Besøg Danske Fragtmænd A/S i Aalborg og lær, hvordan transport af varer organiseres. I dette undervisningsforløb til matematik vil eleverne stifte bekendtskab med forskellige former for godstransport samt høre om lagerstyring og kapacitet. Eleverne træner gennem forløbet procentregning, brøker, decimaltal og rumfang. Derudover opnår eleverne kendskab til økonomi, renter, løn og opsparing.
Få besøg af en el-installatør fra Michael Wulff, der sammen med eleverne vil gennemgå skolens elforbrug. Eleverne vil lære om klimavenlige bygninger, blive klogere på hvordan jeres skole kan blive mere energirigtig og få indblik i, hvordan elinstallationer bidrager til at nedbringe udledningen af CO2. Undervisningsforløbet kan bruges i fysik/kemi, geografi og biologi.
Lad dine elever opleve, hvordan kemi er et vigtigt redskab til udvikling af grøn energi til hele verden. Eleverne lærer, hvordan virksomhederne gennem elektrolyse kan omdanne grøn strøm til bæredygtige brændstoffer, der både er lettere at lagre og transportere end strøm. Som en del af forløbet besøger klassen COWI i Aalborg, der har store visioner med Power-to-X.
Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i DTU Biotech Academys undervisningsforløb Ølbrygning, og udvider det med et virksomhedsbesøg på et bryggeri. Her vil eleverne opleve, at der stilles ekstra strenge krav til præcision i processerne for at sikre, at der hver gang opnås en ensartet høj produktkvalitet, når et bryggeri producerer øl i stor skala. Det øger udbyttet af undervisningen i bioteknologi/biologi/kemi i gymnasiet at se anvendelsen af den faglige læring i erhvervslivet og i samfundet. Samtidig opnår eleverne karrierelæring.
Få besøg på skolen af en VVS-installatør fra DTEK. Installatøren vil sammen med eleverne gennemgå skolens varme- og ventilationssystem, samt vandinstallationer og vise, hvordan intelligente løsninger kan bidrage til nedbringelse af energiforbruget, reducere CO2-udledningen og samtidig sikre et bedre indeklima. Undervisningsforløbet er udviklet til fysik/kemi, biologi, geografi og matematik.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan JKE Design arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan DOLLE arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan Frontego arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan DFI-Geisler arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan Hanstholm Køkken arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Oplev hvordan der arbejdes med farver og lys på et virksomhedsbesøg hos Farvecenter Nord A/S. Besøget er en del af undervisningsforløbet til billedkunst og/eller natur/teknologi. I forløbet lærer eleverne bl.a. om klassisk farvelære, hvordan farver påvirkes af lys, spredning af lys i regnbuen og lysbølger.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan dyr i havet kommer fra hav til bord. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi skal eleverne lære om tre dyregrupper i havet: Fisk, bløddyr og krebsdyr, som de skal undersøge og dissekere. Klassen skal som en del af forløbet besøge Venmark Fisk A/S, hvor de ser og undersøger et dyr, der lever i vandet.
Hvordan bruger Bilka Skalborg data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan dyr i havet kommer fra hav til bord. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi skal eleverne lære om tre dyregrupper i havet: Fisk, bløddyr og krebsdyr, som de skal undersøge og dissekere. Klassen skal som en del af forløbet besøge FF Skagen, hvor de ser og undersøger et dyr, der lever i vandet.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan dyr i havet kommer fra hav til bord. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi skal eleverne lære om tre dyregrupper i havet: Fisk, bløddyr og krebsdyr, som de skal undersøge og dissekere. Klassen skal som en del af forløbet besøge Scandic Pelagic, hvor de ser og undersøger et dyr, der lever i vandet.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan dyr i havet kommer fra hav til bord. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi skal eleverne lære om tre dyregrupper i havet: Fisk, bløddyr og krebsdyr, som de skal undersøge og dissekere. Klassen skal som en del af forløbet besøge Fonfisk Hanstholm A/S, hvor de ser og undersøger et dyr, der lever i vandet.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan dyr i havet kommer fra hav til bord. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi skal eleverne lære om tre dyregrupper i havet: Fisk, bløddyr og krebsdyr, som de skal undersøge og dissekere. Klassen skal som en del af forløbet besøge Pandalus A/S, hvor de ser og undersøger et dyr, der lever i vandet.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan dyr i havet kommer fra hav til bord. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi skal eleverne lære om tre dyregrupper i havet: Fisk, bløddyr og krebsdyr, som de skal undersøge og dissekere. Klassen skal som en del af forløbet besøge Launis A/S, hvor de ser og undersøger et dyr, der lever i vandet.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan dyr i havet kommer fra hav til bord. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi skal eleverne lære om tre dyregrupper i havet: Fisk, bløddyr og krebsdyr, som de skal undersøge og dissekere. Klassen skal som en del af forløbet besøge A/S Læse Fiskeindustri (Skagen), hvor de ser og undersøger et dyr, der lever i vandet.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan dyr i havet kommer fra hav til bord. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi skal eleverne lære om tre dyregrupper i havet: Fisk, bløddyr og krebsdyr, som de skal undersøge og dissekere. Klassen skal som en del af forløbet besøge A/S Sæby Fiske-Industri, hvor de ser og undersøger et dyr, der lever i vandet.
Kom ud og lær om metals egenskaber hos TA Stål. I dette undervisningsforløb til natur/teknologi og fysik/kemi vil eleverne undersøge, hvad metal er, hvad metal bruges til, og hvordan man arbejder med metal. På virksomhedsbesøget vil eleverne se og opleve, hvordan TA Stål bruger metal.
Få besøg på skolen af en VVS-installatør fra Uggerly Installation. Installatøren vil sammen med eleverne gennemgå skolens varme- og ventilationssystem, samt vandinstallationer og vise, hvordan intelligente løsninger kan bidrage til nedbringelse af energiforbruget, reducere CO2-udledningen og samtidig sikre et bedre indeklima. Undervisningsforløbet er udviklet til fysik/kemi, biologi, geografi og matematik.