Ungdomsbyen tilbyder forløbet “Fat om finanserne”

I et specielt udviklet brætspil lærer eleverne, hvordan man prioriterer sine udgifter, hvordan man lægger et budget og hvilke forsikringer der er gode, når de agerer en fiktiv person fra år 15 til 35 og skal tage stilling til dilemmaer om uddannelse, forbrug og forsikring.

Ungdomsbyen står for undervisningen på dagen, men derudover giver forløbet også rig mulighed for, at I kan arbejde med økonomi både før og efter jeres besøg, og vi deler meget gerne forberedelsesmateriale, som understøtter undervisningen i bl.a. Matematik og Samfundsfag.

Varighed: 9:00-14:00

Klassetrin: 9. Klasse

Underviser: Ungdomsbyens Pædagogiske Konsulent

Antal deltager: 12-28 elever (min. 1 lærer)

Sted: Ballerup Ungdomsskole, Gl. Rådhusvej 13, indgang L, 2750 Ballerup

NB! Eleverne skal selv ha’ Chromebooks med.

Booking og aflysning:

Book et forløb til din klassen på mulige datoer i uge 45 via udfyldning af formularen (klik på “Kontakt forløb her”). I formularen afkrydses de mulige datoer for klassen. Efter bekræftelse på endelig dato, er aftalen bindende.

Hvis der er behov for aflysning, skal det ske senest 14 dage inden forestillingen. På denne måde er der mulighed for, at en skole på venteliste kan deltage. I tilfælde af at skole ikke har meldt afbud senest 14 dage inden besøgets start, dækker skole for den fulde pris for forløbet. Dette gælder uanset om det drejer sig om sygdom, for sen aflysning eller andre uforudsigelige begivenheder.

Matematik
Forløbet er gratis for folkeskoler i Ballerup Kommune. Ballerup Kommune har indgået økonomisk aftale med Ungdomsbyen.

Ballerup Ungdomsskole BASK - lokale P121

Gl Rådhusvej 13,