På jagt

Naturvejlederen møder klassen kl. 8.30 i Pederstrup og vi cykler sammen ud til marken, hvor jagten skal foregå. Her vil jægeren forklare mere om jagten og hvad eleverne kan forvente at opleve. Herefter sætter elever og lærere sig sammen med naturvejlederen i markens udkant, hvor man i sikker afstand kan følge jagten.
Efter jagten cykler vi tilbage til Pederstrup, hvor vildtet åbnes og parteres, og vi taler om dyrets opbygning og tilpasninger. Til sidst tilbereder vi kødet til smagsprøver.

Konkrete læringsmål for forløbet
 at have oplevet hvordan en jagt kan foregå.
 at kende udvalgte arter af vildt i Danmark
 at deltage i processen fra levende vildt til mad.

Natur og teknologi
Gratis for folkeskoler i Ballerup Kommune