Lær at se på fugle

Forløbet Lær at se på fugle kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Hvis du ønsker et supplement til din undervisning i Naturfag eller måske i Håndværk og design, vil vi meget gerne tilbyde vores assistance i et par timer en dag, hvor det passer ind i Jeres skema. ”Vi” er frivillige fra Dansk Ornitologisk Forenings lokalafdeling i København (DOF KBH), som gerne vil være med til at stimulere børns interesse for naturen i almindelighed og fugle i særdeleshed.
Vi har ingen intention om at gå undervisere eller naturvejledere i bedene. Vi vil naturligvis tilrettelægge vores tilbud i samarbejde med underviseren.
Vi kan bl.a. foreslå et forløb på et par timer, hvor vi kommer og fortæller, hvordan og hvilke fugle man kan se i sin have, i parken eller måske på en tur i skov og mark. Vi kan f.eks. fortælle om de forskellige fugles levevis, om deres fødesøgning og lære børnene, hvad man skal være opmærksom på, hvis man vil bygge en fuglekasse.
Desuden kan vi også være guider på en fugletur i Ballerup eller Egedal Kommune.
Er det noget, der kan have interesse for din klasse, så kontakt os via e-mail.

Januar
Februar
Marts
Maj