Fra verdensmål til Hverdagsmål – verdensmålsfestival i Ballerup 2024

Forløbet Fra verdensmål til Hverdagsmål – verdensmålsfestival i Ballerup 2024 kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Igen i år holder Ballerup kommune verdensmålsfestivalen ”Fra verdensmål til hverdagsmål” for hele Ballerup, og det skal I folkeskoler selvfølgelig ikke snydes for. Vi har derfor afsat fredag d. 26 april 2024 fra 09:00 – 13:00 til et fuldt pakket workshops forløb på Banegaardspladsen, designet specielt til jer. I år er det for 5 årgang.

Gennem forskellige workshops får eleverne viden om og forståelse for forskellige verdensmål, og hvordan de også selv kan gøre en forskel i hverdagen. På workshopsforløbet kommer eleverne gennem 9 forskellige workshops af hver 20 minutters varighed, der på hver sin måde, præsentere børnene for forskellige verdensmål. Eksempler på workshopsene er ”Gøgler cirkus”, ”Lego Build the Change workshop”, ”Verdensmål quiz” og ”FN byens skoletjeneste” og meget mere.

Der er ca. plads til 250 elever på dagen – så det er ca. halvdelen af jeres skoles 5. årgang.

Vi glæder os til at inspirere børnene og forhåbentlig gøre dem klogere på hvad FN verdensmål og hvordan vi hver især selv kan hjælpe med at støtte op om dem 🙂

I tilmelder jeres klasse ved at klikke på “Kontakt forløb her” og udfylde formularen.

Om FN´s verdensmål:
FN’s Verdensmål for Bæredygtig Udvikling er verdens fælles arbejdsplan for at udrydde fattigdom, bekæmpe ulighed og stoppe klimaforandringerne inden 2030. FN’s Verdensmål består af 17 mål og 169 delmål. Målene fungerer som en fælles global retning for regeringer, erhvervsliv og civilsamfund.

læs mere her:

Biologi
Bioteknologi
Elevernes alsidige udvikling
Engelsk
Fysik og kemi
Geografi
Håndværk og Design
Innovation og entreprenørskab
It og medier
Madkundskab
Matematik
Natur og teknologi
Naturgeografi
Samfundsfag
Sundheds- og Seksualundervisning
5 timer under selve festivallen. Herudover den tid hver klasse bruger på forløb og forberedelse.

Banegardspladsen

Banegardspladsen 1