Skolen i virkeligheden / Fredensborg

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

Frederiksborg Skoleskak
Vi tilbyder undervisning i skak for alle skoler i Fredensborg Kommune. Vi kommer gerne ud til skolen og har et oplæg med. Vi laver dog ikke engangsforløb, men gerne forløb der strækker sig over en periode, så børnene også kan nå at lære noget om skak.
FORDELSKOMMUNE
Eleverne skal blive bevidste om at havet som omgiver os er en enorm ressource. Flere steder i verden spises tang med vellyst, men hvordan kan man få danskerne til at spise tang, og hvilke klimamæssige og sundhedsmæssige fordele er der ved at spise tang fra havet?
FORSVARETS MOBILE UNDERVISNING
“Check Point One” er et mobilt undervisningstilbud om sikkerhedspolitik i Danmark og på verdensplan. En gæstelærer fra Forsvaret giver eleverne saglig og opdateret undervisning om aktuelle forsvars- og sikkerhedspolitiske emner.
FORDELSKOMMUNE
Med de digitale muligheder for at skabe et flot skriftligt produkt forventes i mange sammenhænge et professionelt udseende af skriftligt materiale
FORDELSKOMMUNE
Formålet er at sætte eleverne i gang med at tænke over menneskets forhold til naturen. Hvordan bruger mennesket naturen, og hvad er egentlig natur. Der vil komme overvejelser om høj og lav biodiversitet, og hvad biodiversiteten betyder for en biotop.
Kontakt i Fredensborg kommune

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thras@fredensborg.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Fredensborg Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.