Selvbetjent Robotleg med Ozobots

Forløbet Selvbetjent Robotleg med Ozobots kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Vil du låne Tech-tekets Ozobots og give dine elever en anden ramme for at arbejde med begynderprogrammering og undersøgelseskompetencen?

Ozobots er små robotter, der kan programmeres ved at tegne baner med farvekoder. Den er derfor super intuitiv og let at gå til. Eleverne lærer at arbejde undersøgende og afprøvende i mødet med Ozobots. Det handler om at teste og finde fejlkilder og lære af dem. Ozobots kan også programmeres på computeren med et simpelt programmeringssprog i programmet Ozoblockly, så forløbene kan let tilrettelægges elevernes forudsætninger og behov.

Dette er et selvbetjent skoleforløb: Vi tilbyder at stille robotterne til rådighed sammen med en velbeskrevet undervisningsramme, som I har fået tilsendt inden jeres besøg. Det er derfor op til jer at engagere jeres elever og undersøge, hvad Ozobots kan.

En formidler vil være på biblioteket, men lave andre opgaver. Opstår der spørgsmål kan man derfor søge hjælp.

Vi laver et katalog med sjove aktiviteter I kan vælge imellem og sørger for, at de materialer og ressourcer det kræve,r står til rådighed for jer.

Ozobots er en god ressurce til at tilrettelægge jeres arbejde efter klassens behov og det emne de arbejder med.

Som forberedelse til arbejdet med Ozobots inviterer vi til et informationsmøde mandag d. 12. august kl. 15 – 17 ved Tech-teket på Ballerup Bibliotek.

Der vil vi forklare rammerne og rammesætte en aktivitet med robotterne, så I kan være trygge i at bruge dem og indtænke Ozobots muligheder i jeres forløb.
Det er vigtigt at understrege, at Ozobot er en ekstremt simpel og intuitiv robot, så er I et team, der er usikre i at arbejde med teknologier er dette et rigtigt godt sted at starte. Vi garanterer at I bliver fortrolige med dem på vores introduktionsmøde.
Hvis ikke det passer at deltage i mødet er I velkomne til at aftale at komme i vores åbningstid og undersøge robotterne selv.

Der er begrænset kapacitet, så vi booker efter først til mølle.
Kommuneskoler i Ballerup kommune har førsteprioritet og de har fortrinsret i at booke forløbet.

Innovation og entreprenørskab
Matematik
Natur og teknologi
1 klasse
2 timer

Ballerup Bibliotek - Tech-teket

Banegårdspladsen 1
2750 Ballerup

perk@balk.dk

Pernille Just Kyvsgård

Digital formidler og koordinator af Tech-teket.

Ballerup Bibliotek