LEGO® Build the Change: Balladen om halloween i Måløv

Forløbet LEGO® Build the Change: Balladen om halloween i Måløv kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Hvert år forvandles Måløv til det mest uhyggelige sted i Danmark, når byen fejrer Halloween i Måløv. Måske skal I være med?
Monstre, edderkopper, hekse og mystisk der får gåsehud og hårene til at rejse sig i nakken? Findes der noget mere uhyggeligt end halloween? Det skulle da lige være, når man kommer til at tænke på alle de klimaforandringer, som alle taler om.
Til højtider som påske, jul og halloween bliver der verden over brugt rigtig mange ressourcer på mad, slik, pynt og udklædning. Mange af tingene bliver kun brugt en enkelt gang og derefter smidt ud. Det er uhyggeligt at tænke på, og derfor har vi brug for jeres hjælp og gode idéer. Udfordringen lyder på at bygge modeller, der kan sikre fremtidens halloween med mere genbrug. Til sidst præsenterer klassen deres modeller for hinanden, og viser hvordan de har løst udfordringen.
Læringsmål:
Til denne LEGO® Build the Change workshop er målet at få elevene til at reflektere over og være nysgerrige på bæredygtige problemstillinger i deres eget lokalområde. Når man bygger og finder på, er der ikke noget rigtig eller forkert, men vi har et ønske om at styrke elevernes kreativitet, deres fællesskab og deres selvtillid til at fortælle om deres idéer.
LEGO® Build the Change er en non-profit organisation, der bruges over hele verden til at børn kan udtrykke deres håb og ønsker for en mere bæredygtig fremtidig gennem de velkendte LEGO-klodser.

Mål 11: Bæredygtige byer og lokalsamfund
Mål 12: Ansvarligt forbrug og produktion

Workshoppen kan efter aftale afholdes på både Ballerup Bibliotek, Kulturhus Måløv og i Skovlunde Kulturhus.

Billedkunst
Innovation og entreprenørskab