Musmatikforløb for 2. – 3.klasse
Nu har I mulighed for at få Musmatiks evidensbaserede tilgang ind i klasselokalerne på din skole. Musmatik er en praksisnær tilgang til matematik, med et andet fokus, nemlig at sætte musik, bevægelse og det skabende ind i læringsprocesserne. Vi lærer ikke kun med ”hovedet” men med hele kroppen (Holst 2024)…som forsker Finn Holst skriver i forsknings rapport om Musmatik fra 2024. Det vigtigste her er børnenes motivation (at det er sjovt, og hårdt), og mulighed for at børnene selv er med til at skabe og undersøge deres viden – læring gennem handling og interaktion (Holst 2024).
I dette forløb for 2. – 3. klasse har I mulighed for at Jeres børn får etableret et stærkt kendskab til tabeller og multiplikation. Dette kan efter Jeres ønske suppleres med det supersjove og vigtige arbejde med regnestrategier. I Musmatik er et af principperne at børnene selv med til at skabe og undersøge deres matematiske viden og dette gør det muligt at tilrettelægge undervisningen så alle børn bliver set og udfordret optimalt, hvilket har stor betydning for motivation og matematikglæde.
Forløbets tilrettelæggelse
Forløbet kan tilrettelægges typisk for én årgang ad gangen helst to klasser. Vi arbejder 5 hele dage med 6 lektioner. Start én fælles lektion, 2 lektioner i den ené klasse, 2 lektioner i den anden klasse, og sjette lektion fælles begge klasser (tro mig dette er altid en stor succes, disciplinen kommer af sig selv) De fem dage placeres efter aftale, men typisk i fem fort løbne uger.
Ønsker man kun en enkelt klasse kan forløbet placeres på tre hele dage med 5 lektioner. Inden forløbet aftales et møde hvor logistik og de faglige fokusområder aftales.
Tidspunkt
Målgruppe
Fag
Pris
Max. antal børn
Varighed
Hvor?
På jeres skole
Telefonnummer
E-mailadresse
