Musmatik i dansk – Ordklasser
I dette forløb har I mulighed for, at jeres børn får etableret et stærkt og vedholdende kendskab til ordklasser: Navneord, tillægsord og udsagnsord. Vi gør det med en praksisnær, legende og musisk tilgang. Børnene er selv med til at skabe og undersøge undervisningen og dette gør det muligt at tilrettelægge og variere undervisningen, så alle børn uanset niveau og dagsform oplever at blive set i arbejdet med ordklasser på en meget konkret, legende og repeterende måde. Dette fordrer vedholdende i det indlærte. Det indlærte sidder fast, og der vil efterfølgende være et stærkt fundament, der kan bygges videre på.
Forløbets tilrettelæggelse
Forløbet planlægges med et indledende møde og forløber to dage af fire sammenhængende lektioner. Det kan både afholdes udendørs og indendørs alt efter årstid.
Baggrund
Musmatik i Dansk – ordklasser er et helt nyudviklet tiltag, der er udviklet og afprøvet i samarbejde med to dansklærere Julie Tavlo Petersson og Anna Eva Stutz Vous fra Måløvhøjskole afd. Østerhøj.
Musmatik er en praksisnær tilgang til undervisning, med et andet fokus, nemlig at sætte musik, bevægelse og det skabende ind i læringsprocesserne. Vi lærer ikke kun med ”hovedet” men med hele kroppen (Holst 2024)…som forsker Finn Holst skriver i forsknings rapport om Musmatik fra 2024. Det vigtigste her er børnenes motivation (at det er sjovt, og hårdt), og mulighed for at børnene selv med til at skabe og undersøge deres viden – læring gennem handling og interaktion (Holst 2024).
Tidspunkt
Målgruppe
Fag
Pris
Max. antal børn
Varighed

Hvor?
På jeres skole
Telefonnummer
E-mailadresse
