Kinesisk sprog er helt forskelligt fra dansk – eller er det?

Forløbet Kinesisk sprog er helt forskelligt fra dansk – eller er det? kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Den kinesiske skrift er det vigtigst symbol for kinesisk kultur, der findes. Skrifttegnene er for kineserne, hvad Dannebro, Kronborg og Amalienborg er for danskerne. Skrifttegnene er den ældste skrift i Verden, der stadigt i brug, og de har haft en afgørende betydning for, hvordan det kinesiske undervisningssystem har udviklet sig. At lære om dem giver et kig ind i en anden verden.

Sproget har ingen bøjninger, grammatikken er udelukkende knyttet til ordstilling. Det er enestående for sprog, men det gør det nemt at gå til. Elever vil derfor kunne lære enkle kinesiske sætninger på en times tid. Det er sjovt og øjenåbnene for at forstå, hvor ens vi mennesker er.

Forløbet afvikles over en dag.

Program for en dag  (2 timer):

Oplæg om kinesisk sprog og skrift

Elever skriver kinesisk skrifttegn og taler kinesisk i mindre grupper

Samfundsfag
2 timer

På jeres skole

21947602

charkehl@gmail.com

Charlotte Kehlet, lektor
eller
Cathrine Strange, adjunkt

Borupgaard Gymnasium

Ring på 44 77 28 62 eller skriv til mig på cjh@balk.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Ballerup Kommunes skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.