Cyklen ind i undervisning

Forløbet Cyklen ind i undervisning kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Dette forløb giver dig som lærer inspiration og redskaber til at få bevægelse ind i den almindelige boglige undervisning. Eleverne introduceres til forskellige faglige øvelser, som de skal udføre imens de cykler.
Cyklen motiverer eleverne til at lære, fordi det er sjovt at cykle, bliver løsningen af dansk- og matematikopgaver en positiv oplevelse. Samtidig styrkes cykelfærdigheder og dermed det mentale overskud, der skal til, når eleverne skal kunne færdes sikkert og trygt i trafikken. Uanset om børnene er vante cyklister eller ej, bliver eleverne udfordret både motorisk og kognitivt. Dermed styrkes sikkerheden og overskuddet på cyklen.
På kurset introduceres den deltagende lærer (og elever) til hvilke faglige bevægelseslege der kan udføres på cykel.

Klassens lærer deltager, men forløbet varetages af uddannede og erfarne undervisere, som har stor erfaring med skoleklasser og cykelforløb. I skal selv have cykler med.

Eleverne modtager et fint diplom efter endt forløb.

Elevernes alsidige udvikling
Færdselslære
Idræt
Matematik
Det er gratis for folkeskoler i Ballerup Kommune.
2 lektioner

Skolegården.