Besøg Experimentarium

Din klasse eller årgang kan nu gratis besøge Experimentarium og få en sjov og læringsrig dag med udstillinger, værksteder, forsøg og science-shows inden for særligt det naturfaglige område. Hver skole har fået udleveret årskort til Experimentarium (ligger på jeres skolekontor). Årskortet giver adgang til et stort område, hvor eleverne kan eksperimentere, lege og være nysgerrige på forskellige naturfaglige områder. Nogle værksteder er gratis og andre koster et beløb ud over årskortet indgang. Årskortet dækker kun de værksteder, der er gratis. Hvis en klasse ønsker at deltage i et af betalingsværkstederne, er det på skolens regning.

Inden jeres besøg så benyt jer endelig også af deres undervisningsmaterialer, som er skræddersyet til udstillingerne https://www.experimentarium.dk/til-skoler/undervisningsmaterialer/

I booker jeres besøg på her på siden eller på Experimentariums hjemmeside. Gem og print jeres bekræftelse på booking af dato, og medbring det på dagen sammen med årskortet.

Om jeres besøg (vigtigt):
Der er udleveret flere årskort pr. skoleafdeling. Et kort giver adgang til en klasse eller årgang, hvis holdet ankommer på samme tid. Hvis to klasser skal besøge Experimentarium samme dag på to forskellige tidspunkter, anvendes et kort til hver klasse.

Ved besøg med skoleårskort følger 1 lærer gratis med 8 elever. Ekstra lærere betaler almindelig entrépris.
Specialskoler og -klasser kan medbringe 1 lærer gratis per elev. Medbring dokumentation med stempel og underskrift fra skolens leder/kontor, at I er en specialskole eller -klasse, der har særlige behov for voksenstøtte.

Når I ankommer til Experimentarium bedes en lærer gå ind til billetområdet først, og vise bekræftelse på jeres booking samt årskort. Herefter kan eleverne gå ind til udstillingerne.

Biologi
Elevernes alsidige udvikling
Fysik
Fysik og kemi
Geografi
Idræt
Innovation og entreprenørskab
Kemi
Matematik
Natur og teknologi
Samfundsfag
Sundheds- og Seksualundervisning
Tilbuddet er gratis for folkeskolerne i Ballerup Kommune. Åben Skole har indgået et samarbejde om årskort gældende for 2024.
Klasse, hold eller årgang
Åbent fra kl. 9.30-17.00