Fægtning

Forløbet Fægtning kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

ÅBEN SKOLE IDRÆTSPARTNERSKAB

Fægtesporten er en af verdens hurtigste sportsgrene, der stiller meget store krav til udøverens smidighed, hurtighed og koncentration. To modstandere gennemfører en intens kamp om points på en fægtepiste på ca. 14 gange 1,5 meter, hvor koordination, koncentration, taktik, teknik, fysik og erfaring ofte vil være de afgørende faktorer for kampens udfald.

Vi tilbyder følgende forløb:

• Besøg på skolen i idrætsundervisningen over 2 – 3 dobbelttimer. Her bliver der fægtet med plastudstyr, og eleverne får en grundlæggende træning i fægtning. Efter aftale kan den afsluttende dobbelttime foregå hos Slagelse Fægteklub, hvor der fægtes med rigtige kårder.
  • Forløb hos Slagelse Fægteklub, hvor vi planlægger 2 – 3 dobbelttimer i forhold til skolens skema og vores haltider. Her vil der blive undervist i kårdefægtning med metalvåben og sikkerhedsudstyr. Dette tilbud følger samme forløb som i Slagelse Fægteklubs ordinære træningspas. Dette tilbud er som udgangspunkt målrettet mellemtrin og udskoling.
  • Fægteundervisningskurser for idrætslærere i Slagelse Kommune i samarbejde med Dansk Fægte-Forbund. Tilbuddet består et efteruddannelseskursus i fægtning for idrætslærere (6-8 lektioner eller efter aftale). Kurset er gratis og giver, udover sjov og sved på panderne, lærerne basale redskaber til selv at gennemføre et par idrætstimer i fægtning med plastudstyr.

Under forløbene er skolens elever og lærere velkomne til at deltage i klubbens normale træning, der foregår mandag og onsdag. Slagelse Fægteklub træner efter principperne i Aldersrelateret Trænings Koncept

Lærere & Pædagoger
Idræt

På jeres skole eller hos fægteklubben

kontakt@slagelsefaegteklub.dk

Jan Berg
Slagelse Fægteklub

Ring på 29 34 68 15 eller skriv til mig på Jettb@slagelse.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Slagelse Kommunes skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud til hjemmesiden eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.