FN Byen – Mindre ulighed

Temaet om mindre ulighed er lavet til eleverne i udskolingen, og vil give eleverne indblik i både problemstillingerne i Verdensmålene samt, hvordan FN fungerer i praksis.

Eleverne vil gruppevis koncentrere sig om forskellige emner inden for bæredygtig udvikling, og vil præsentere vigtigheden af deres emne for hinanden. Derudover vil eleverne også få mulighed for at diskutere løsninger på problemerne, og de vil blive præsenteret for, hvordan FN organsationerne faktisk arbejder med emnerne og hvad der er opnået.

Undervejs i forløbet vil eleverne også få information om, hvad der arbejdes med i FN og i FN byen, hvilke organisationer, der holder til herude, og de vil få viden om, hvad der konkret bliver gjort ved de emner, der arbejder med.

Alle besøg inkluderer en aldersvarende introduktion til FN. Eleverne vil gennem undervisningen få viden om FN organisationernes arbejde, og hvad der foregår i bygningen.

Målgruppe:

• 7.-9. klasse
  • Minimum 15 elever og maksimalt 30 elever medmindre andet er aftalt

Tidspunkt og varighed:

• Forløbet varer 2 timer og starter kl. 10.00 eller kl. 13.00
  • Bemærk at det desværre ikke er muligt at nyde frokost i FN Byen, men der er indlagt 10 minutters pause til formiddagssnack

Sikkerhed:

• Forud for jeres besøg skal I sende en liste med navne på alle deltagere
  • Alle gæster skal igennem et sikkerhedstjek lignende det man kender fra lufthavne
  • Alle elever bedes medbringe sundhedskort til fremvisning i sikkerhedstjekket
  • Alle voksne bedes medbringe gyldigt billed-ID til fremvisning i sikkerhedstjekket

Forberedelse:

• Til temaet om mindre ulighed behøver eleverne ikke have kendskab til Verdensmålene på forhånd, men såfremt man ønsker at introducere eleverne til FN’s Verdensmål, anbefaler vi fx at bruge animationsfilmene på verdenstimen

Andet:

• Grundet stor efterspørgsel har vi begrænset besøg til ét besøg pr. klasse pr. skoleår
  • FN Byen er handicapvenlig og det er muligt at komme ind og rundt i bygningen i en kørestolPraktisk information

Målgruppe:

• 7.-9. klasse
    • Minimum 15 elever og maksimalt 30 elever medmindre andet er aftalt

Tidspunkt og varighed:

• Forløbet varer 2 timer og starter kl. 10.00 eller kl. 13.00

Sikkerhed:

• Forud for jeres besøg skal I sende en liste med navne på alle deltagere
    • Alle elever bedes medbringe sundhedskort til fremvisning i sikkerhedstjekket

Forberedelse:

Andet:

Innovation og entreprenørskab
Samfundsfag
Minimum 15 elever og maksimalt 30 elever medmindre
2 timer

FN Byen

Marmorvej 51
2100 København Ø

UNCity4.Schools@one.un.org

UNCity4Schools

FN Byen

(Forløb fra en anden kommune)

Jeg er administrator af skolenivirkeligheden.dk i Lyngby-Taarbæk Kommune. Hvis du vil høre mere om skolenivirkeligheden.dk/lyngby-taarbaek, har brug for hjælp til at oprette et tilbud til hjemmesiden eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud, er det mig du skal kontakte på neso@ltk.dk eller tlf. 30 54 31 85.