Jul i hele verden

I Danmark er den 24. december højdepunktet for fejringen, i Australien fejrer man jul den 25. december, mens kristne i Rusland først fejrer jul den 6. januar. I Japan er der næsten ingen kristne, men alligevel har japanerne taget fejringen til sig som en kærlighedsfest.
Gennem projektet vil eleverne stifte bekendtskab med forskellige traditioner fra hele verden, og de vil samtidig arbejde med de enkelte lande og et dyr derfra. Hver skoledag i december får klassen et julebrev fra et fiktivt barn fra et af verdens lande. Ud over julebrevet vil der til hver dag være forslag til to aktiviteter: En som handler om jul, og en som handler om landet og et dyr, der lever i det land, hvor brevet er sendt fra.

Elevernes alsidige udvikling
Geografi
Kristendomskundskab
Natur og teknologi