Geologi – på vej til den fællesfaglige prøve i naturfag

Forløbet Geologi – på vej til den fællesfaglige prøve i naturfag kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Naturcenter Nyruphus tilbyder 3 timers ude-undervisning af en geolog i folkeskolens geologiske læringsmål. Undervisningen er designet som en optakt til fællesfaglige prøveforløb i naturfag.

Tag med på en tur til stranden, hvor vi bruger strandsten m.m. til at gennemgå de store træk i udformningen af Danmarks undergrund og dens ressourcer. Hvilken historie har lige præcis vores jordplade gennemlevet?

I kan også tage turen til Naturcenter Nyruphus og lære om istidens landskabsdannelse, klima og havniveauforandringer. Her skal eleverne selv opbore sedimenter, blandt andet fra en mose.

Naturfagslærere har også mulighed for selv at tage kurset i teams mhp selv at gennemføre geologi-turene for eleverne. Her vil der efterfølgende være mulighed for at låne udstyr på naturfagscenter Nyruphus.

Lærere & Pædagoger
Biologi
Fysik og kemi
Natur og teknologi
Naturgeografi

På en strand og på Naturcenter Nyruphus

Kongevejen 270
3060 Espergærde

Find flere detaljer om kurserne på Naturcenter Nyruphus

csa08@helsingor.dk

Camilla S. Andresen
Geolog og Seniorforsker ved De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland

Kontakt i Fredensborg kommune

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thras@fredensborg.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Fredensborg Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.