Underlig fisk – om at forsvinde og komme til syne igen
Kontakt forløb herMed udgangspunkt i fortællingen om Liv inviteres eleverne til at tænke over det at føle sig set eller overset, synlig eller usynlig, udenfor eller indenfor fællesskabet. Eleverne præsenteres også for den bibelske fortælling om den udstødte tolder Zakæus, der oplever, hvordan det at blive synlig for en anden bliver en helt ny begyndelse.
Hver klasse får tilsendt en undre-æske med forskellige genstande, der kan bruges som afsæt i en indledende filosofisk samtale om det at føle sig overset og synlig i et fællesskab. Derefter arbejder klassen med bogen Underlig fisk og den bibelske fortælling. Med Zakæus-fortællingen som inspiration skal eleverne afslutningsvis arbejde med skyggeteater.
Projektet indeholder:
o Lærervejledning
o Elevhæfter
o Et eksemplar af bogen Underlig fisk pr. skole
o Instruktionsvideoer til skyggeteater
o Undre-æske til filosofisk samtale
o To pandelamper pr. skole og blomsterpinde til skyggeteatret
Se flere billeder
Tidspunkt
Målgruppe
Fag
Max. antal børn
Varighed
Telefonnummer
Webside
E-mailadresse
Kontaktperson
Fagpædagogisk konsulent og daglig leder