Danseforestilling og workshop med Uppercut Danseteater

Eleverne får en workshop med danserne fra Uppercut Danseteater og oplever forestillingen Benched, når Kulturtjenesten i samarbejde med Baltoppen LIVE viderefører konceptet Baltoppen MOVES, hvis formål er at bringe udskolingselever helt tæt på sublimt fysisk teater.

Forestillingen Benched er en hudløs ærlig fortælling om livets spørgsmål. Om at turde at sætte sig skævt, om at sidde på tværs, om at blive sat, sat af eller bænket. Om at tage, skabe og give plads, og helst at huske at gøre det, inden du falder på røven, der hvor bænken ender.

En smuk og humoristisk danseforestilling, med referencer til contemporary-, break- og streetdance, akrobatik og capoeira.

Forestilling spiller på Baltoppen LIVE tirsdag d. 11. marts 2025 kl. 13.00 – 13.50.

Om workshoppen:
To dansere fra forestillingen vil involvere eleverne i arbejdet med at skabe en fortælling med kroppen. Eleverne træner danseteknik og elementer fra forestillingen.
Workshoppen afvikles fra mandag til torsdag d. 3. til 6. marts 2025 kl. 8.30 – 10.00 og kl. 10.30 – 12.00 på Baltoppen LIVE i biosal 2.

Ved tilmelding til forestillingen ønskes tre datoer/tidsrum til workshop. Workshop-tider fordeles i løbet af efteråret.

Det med småt:
Workshop og forestilling er gratis for Ballerup Kommunes folkeskoler og er sammenhængende (det er altså ikke muligt blot at reservere billetter til forestillingen uafhængig af en workshop). En klassebestilling kan afbestilles senest 15. januar 2025. Herefter opkræves et gebyr på 500 kr. pr. udebleven klasse pr. forestillingen og pr. workshop (i alt 1.000 kr. hvis klassen udebliver fra begge dele).

FORESTILLING OG WORKSHOP BOOKES VIA DETTE LINK (husk at booke til det samlede antal elever og lærere): https://ballerup-intern.nemtilmeld.dk/2804/

Elevernes alsidige udvikling
Idræt