Cykelfærdigheder uden asfalt – Bliv ferm på Mountainbike

Forløbet Cykelfærdigheder uden asfalt – Bliv ferm på Mountainbike kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Dette forløb arbejder med cykling på en sjov og engagerende måde og tilbyder et specifikt forløb med fokus på MTB i idrætstimerne, hvor eleverne kommer ud af skolen.
At cykle Mountainbike stiller andre krav til det at cykle, for ude i sporet er det ikke biler og sandet som der skal holdes øje med, men naturens udfordringer, såsom rødder eller skarpe sving, forhindringer som kræver fokus og opmærksomhed, samt lidt teknisksnilde at forcere.
Vi cykler til Mountainbike sporet ved Idrætsbyen eller andet nærliggende grønt område, hvor eleverne får udfordret deres cykelkompetencer, samtidig med at de bliver bedre – og gladere cyklister. Alle kan være med uanset om de har prøvet en Mountainbike før og er en aktivitet som er god for sammenholdet. Vi har 12 Mountainbike-cykler og hjelme, som i låner og vores dygtige undervisere tager sig af resten. Bemærk at forløbet er til 12 elever ad gangen.

Eleverne modtager et fint diplom efter endt forløb.

Elevernes alsidige udvikling
Færdselslære
Idræt
Det er gratis for folkeskoler i Ballerup Kommune.
90 min.

På skolens område og lokale miljø.

pibe@balk.dk

Pia Widerholdt Bentsen