Træn elevernes cykelfærdigheder – Bliv god på to-hjul – 0. – 5. årgang.

Forløbet Træn elevernes cykelfærdigheder – Bliv god på to-hjul – 0. – 5. årgang. kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Cykeltræningen udgangspunkt i kropslige oplevelser og erfaringer for hele klassen. Vi starter og slutter med øvelser, der gør, at børnene kan se, hvor meget de har flyttet sig på kort tid. Der arbejdes med at gøre børnene til mere sikre cyklister, gennem en lang række cykeltekniske og målrettede øvelser. Ved hjælp af enkle redskaber og erfaring med at justere aktiviteterne til deltagerne, har vi rutine i at gøre børnene til dygtigere cyklister. De skal blive dygtigere, og derfor tager aktiviteterne udgangspunkt i de basale kompetencer, der er essentielle i forhold til at håndtere cyklen – balance, bremse, styring/sving, opmærksomhed, fri hånd og fælles kørsel/interaktion.

Vi laver øvelser som førerhund, ringridning, bowling, vasketøj, bingo og additionsstafet. På den måde kombinerer vi cykelsjov, fysiske aktiviteter og kompetencetræning.
I skal blot stille op med jeres egne cykler, men skulle nogle eleverne mangle en cykel, har vi altid en håndfuld med. Så tager de dygtige undervisere sig af resten.
Forløbet er tilpasset det aktuelle klassetrin fra 0. til 5. klasse. På 3. klassetrin kan ’den lille cyklistprøve’ gennemføres som afslutning på forløbet (Fra Rådet for Sikkertrafik)

Eleverne modtager et fint diplom efter endt forløb.

Elevernes alsidige udvikling
Færdselslære
Idræt
Gratis for folkeskoler i Ballerup Kommune

På skolen - Træningen kan gennemføres i skolegården, på en lukket p-plads eller et stisystem.

pibe@balk.dk

Pia Widerholdt Bentsen