Cykelsjov på jeres “egen” Pumptrack bane

Forløbet Cykelsjov på jeres “egen” Pumptrack bane kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Pumptrack banen giver børnene mulighed for at få styrket deres cyklekompetencer og samtidig få en praktisk oplevelse med at cykle. En ting er teoretisk at snakke om cykling og trafik noget andet er at gøre det uden for klasseværelset. Pumptrack banen fungerer ved at der “pumpes” med cyklen hen over bakkerne, altså udnyttes de fysiske love til at skabe fremdrift.
Pumptrack banen sættes op hos jer og den første dag får eleverne klasse for klasse en halvtimes introduktion og undervisning i brugen af banen, hvorefter den er til friafbenyttelse i 14 dage. Så i de 14 dage kan banen benyttes af alle, i undervisningen, frikvarterne, samt uden for skoletiden, eksempelvis af SFO´en.
I takt med at eleverne bliver bedre og bedre, kan de scanne de QR-koder som er påklistret banen med 25 forskellige videoer med øvelser og tricks de kan afprøve, så banen bliver ved med at kunne udfordre børnene og være kilde til læring og sjov.
Eleverne benytter egen cykel og de kan benytte alle cykeltyper.
Skule nogle af eleverne være blevet bidt af at cykle på Pumptrack, så er der en permanent bane ved Idrætsbyen.

Eleverne modtager et fint diplom efter endt forløb.

Elevernes alsidige udvikling
Færdselslære
Idræt
Det er gratis for folkeskoler i Ballerup Kommune.
30 minutters introduktion og undervisning per klasse, derefter er banen åben til brug i 14 dage.

På skolens område.

pibe@balk.dk