Cykelleg for de mindste – Bliv sikker og tryg på hjul

Forløbet Cykelleg for de mindste – Bliv sikker og tryg på hjul kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Formålet er, at eleverne lærer forskellige cykelfærdigheder på en legende og sjov måde. Når børn leger på cyklen, trænes de vigtigste cykelfærdigheder, helt uden at børnene tænker over det. De lærer at starte og stoppe, holde balancen på cyklen, cykle med én hånd på styret, så de kan give tegn, når de skal dreje og stoppe, kigge op og orientere sig i forhold til andre trafikanter, mens de cykler.
Samtidig styrker legene børnenes udvikling motorisk, personligt, kognitivt og socialt. Et cykellegeevent for 0. klasses elever, der styrker børnenes cykelfærdigheder, uanset om de stadig kæmper med balancen eller de allerede cykler dagligt til skole. Eventet kan planlægges som ren cykelleg, eller der kan indarbejdes mindre opgaver i fx dansk, engelsk eller matematik, som børnene løser i cykellegen.
Klassens lærer deltager, men forløbet varetages af uddannede og erfarne undervisere, som har stor erfaring med skoleklasser og cykelforløb. I skal selv have cykler med.

Eleverne modtager et fint diplom efter endt forløb.

Elevernes alsidige udvikling
Færdselslære
Idræt
Det er gratis for folkeskoler i Ballerup Kommune.
1 - 2 lektioner

På skolens område og lokale miljø.

pibe@balk.dk

Pia Widerholdt Bentsen