Bevægelse i undervisningen – Øvelser til de forskellige fag

Som hjælp til at sætte skolen i bevægelse har Dansk Skoleidræt udarbejdet og indsamlet en lang række øvelser, der kan bruges i de forskellige fag, både inde i klasselokalet og ude i skolegården. De fleste øvelser kan med små ændringer tilpasses andre fag og klassetrin.

De faglige øvelser kan filtreres efter fag, klassetrin og fem forskellige undervisningsfokus fra Bevægelsesblomsten:

1. Forforståelse og idégenerering,
  2. Forståelse og anvendelse,
  3. Analyse og refleksion,
  4. Diskussion og vurdering og
  5. Repetition og evaluering.

Flere af øvelserne ledsages af en lille film der viser, hvordan øvelsen laves i klassen, samt materiale til evt. udprint.

Få oversigten over alle aktiviteter her: Faglige øvelser eller klik på “Book forløb her”-knappen til venstre. Så linkes du videre til oversigten af øvelser.

Engelsk
Bevægelse i undervisningen – Øvelser til de forskellige fag

På din skole eller udenfor på tur

cjh@balk.dk