Den grønne rygsæk – besøg din lokale genbrugsstation

Forløbet Den grønne rygsæk – besøg din lokale genbrugsstation kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Formidlingscentret Vestforbrændingens skoletilbud er et veltilrettelagt læringsredskab – en grøn tråd igennem elevernes skoleforløb, der skal fremme deres forståelse for og vigtigheden af at affaldssortere, genanvende og genbruge og på sigt uddanne dem miljøbevidste nye samfundsborgere.
Nu har I mulighed for at booke et besøg på jeres lokale Genbrugsstation i skoleåret 2024 i ugerne 14-24 efter først til mølle-princippet.

Hvad tilbyder “Den grønne rygsæk” og hvorfor: Besøget på den lokale genbrugsstation kombinerer en rundvisning med konkret undervisning om det affald. Eleverne møder samtidig de mennesker, der tager hånd om vores affald på genbrugsstationerne og sikrer, at det kommer det rigtige sted hen.
Eleverne lærer, hvorfor det er vigtigt at sortere affaldet og de får vist konkrete eksempler på produkter, der er fremstillet af indsamlede genbrugsmaterialer.
Hvordan booker du? Kontakt Formidlingscentret på Vestforbrænding på telefon 44 85 71 11 –
Alle hverdage mellem kl. 07.30 – 12.00.
Alternativ skriv til besog@vestfor.dk eller klik på “Kontakt forløb her
Information: Når du kontakter os, skal du oplyse følgende
Skolens navn
Klassetrin og betegnelse
Antal elever og lærere
Kontakt info på lærer (mobil nr. og email adresse)
Dato valg: Når I kontakter os, kan vi være behjælpelig med ledige datoer og tidspunkter. Tiderne er fastlagte i forhold til Genbrugsstationernes vagtplaner, hvorfor ugedage og ledige tidspunkter variere.

Vi glæder os til at høre fra jer.
Formidlingscentret, Vestforbrænding

Natur og teknologi