Arkitektur, matematik og broer

Forløbet Arkitektur, matematik og broer kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Husk at udfylde dette felt.

Synes I at arkitektur er spændende, og vil I gerne arbejde med geometri? Tag hele din klasse med i Dansk Arkitektur Center og eksperimenter med arkitektur, geometriske former og broer!

Med forløbet Arkitektur, matematik og broer kan du give dine elever mulighed for at undersøge og afprøve forskellige brokonstruktioner. Under besøget i Dansk Arkitektur Center opnår dine elever gennem leg og læring forståelse for arkitektur, geometrisk tegning, opmåling og konstruktion af geometriske figurer.

Besøget i Dansk Arkitektur Center starter med en gåtur langs Inderhavnen, hvor dine elever skal skitsere og undersøge de københavnske broer med udgangspunkt i simple geometriske former. Tilbage på DAC inddeler vi jer i grupper, hvor eleverne designer og bygger egne broer ud fra den erfaring, de har gjort sig. Vi slutter naturligvis af med at kåre den mest holdbare bro!

Arkitektur, matematik og broer vil give dine elever en forståelse for arkitekturens mange former og funktioner, og det vil give dem kompetencer inden for konstruktion og geometri.

Under forløbet arbejder vi med

• Geometrisk tegning og figurer
• Forskellige broer
• Byvandring
• Arkitektur, form og funktion
• Design, skitsering og konstruktioner

Før besøget i DAC

Kan du bruge vores PowerPoint til at tage en snak med eleverne om forskellige brotyper. PowerPoint-præsentationen indeholder øvelser til hele klassen.

Efter besøget i DAC

Kan I arbejde videre med bro-design og konstruktion og lave en udstilling med inspiration fra vores tips & tricks.

Materiale til lærerens før- og efterarbejde

PowerPoint
Noter til PowerPoint

Håndværk og Design
Matematik
Forløbstilbuddet er gratis for folkeskoler i Ballerup Kommune. Der er indgået aftale mellem åben Skole Ballerup og DAC.
2½ time

Dansk Arkitektur Center