Lyd over alt

Forløbet Lyd over alt kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Husk at udfylde dette felt.

Vi skal i dette projekt arbejde med det, der hedder reallyde (lydene omkring os), og med, hvordan reallyde kan bruges i film. Vi skal eksperimentere med at lægge lyde og lydeffekter på film og billeder og fortælle historier helt uden ord, kun med lyd. Vi skal på lydsafari i Ballerup, hvor vi med iPads optager en masse forskellige lyde og laver musik og skriver sange med dem.

Vi kommer til at arbejde med computere og iPads såvel som “almindelige” musikinstrumenter som f.eks klaver, bas, violin og trommer.

Først og fremmest bliver dette hylende morsomt. Du vil ikke tro dine egne øjne (eller ører), når du først finder ud af, hvilken lyd der egentlig bliver brugt, når det regner i en film… Bare vent og lyt 😉

• Alder: 2. – 9. klasse.
• Antal elever: En hel klasse (ca. 25 elever)
• Èt forløb over 4-6 uger
• Lokalebehov: 2 lokaler
• Formål: At stimulere elevernes kreative sans og tænkning igennem musik og lyd og derfra overføre kreative idéer til andre fag.

Tilbuddet er kun til kommunens folkeskoler og kan kun ønskes af folkeskolelærere
1 klasse
4-6 uger

På jeres skole og på Musikskolen